ایرلاین های ایراندانستنی های سفر

بلیط هواپیما کیش ایر Kish Air Airlines

بلیط هواپیما کیش ایر Kish Air Airlines

شرکت هوایی کیش ایر، شرکتی خصوصی و یکی از شرکت‌های تابع منطقه آزاد کیش است. این ایرلاین فعالیت خود را از سال 1370 با هدف توسعه فعالیت های جزیره کیش و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز کرد. کیش ایر فعالیت خود را از خرداد ماه 1371 با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد. پس از تاسیس و راه اندازی، این ایرلاین در سال 1372 تصمیم به تغییر استراتژی های خود گرفت و با به کارگیری متخصصان کارآزموده در مدت کوتاهی توانست به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند. پس از آن و در سال 1376 با تغییر مدیریت، مرحله جدیدی در جهت شکوفایی این شرکت آغاز شد. در این زمان کیش ایر 10 فروند هواپیمای اجاره ای در اختیار داشت که با توجه به تغییر سیاست‌های بانک مرکزی،‌ امکان نگهداری از تمامی آن‌ها امکان‌پذیر نبود. در نتیجه به منظور جلوگیری از ضرر تعداد هواپیماهای خود را کاهش و ساعت پروازها را افزایش داد. پس از آن به دلیل بالا بودن اجاره بهای هواپیماها تصمیم به خریداری هواپیما و استفاده از خدمه پروازی ایرانی گرفت.

این شرکت توانست سیاست‌های خود را به مرحله انجام برساند و در اجرای آن‌ها به موفقیت دست پیدا کند. کیش ایر در حال حاضر با داشتن استانداردهای بین‌المللی به عنوان یکی از ایرلاین‌های عضو یکیش ایر عمل می‌کند و توانست اولین ایرلاین ایرانی دارای گواهینامه آیوسا باشد. کیش ایر علاوه بر مسیرهای داخلی به کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان، عراق،‌عمان، سوریه،‌ترکیه و امارات نیز پرواز دارد. قطب اصلی هواپیمایی کیش ایر، تهران و کیش می‌باشد. قطب های دیگر آن فرودگاه بین‌المللی و فرودگاه هاشمی نژاد مشهد می‌باشند.

خرید بلیط هواپیما کیش ایر

نحوه خرید بلیط هواپیما کیش ایر از گلبال تندیس

برای خرید بلیط هواپیما کیش ایر از گلبال تندیس، کافی است تنها چند دقیقه زمان بگذارید. برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربریتان شوید و به صفحه پرواز بروید. ابتدا مبدا، مقصد و زمان سفر را مشخص و روی جستجو کلیک کنید. در صفحه بعد، لیست کاملی از پروازها به مقصد مورد نظرتان را خواهید دید. مرحله بعد برای خرید بلیط کیش ایر این است که این ایرلاین را از کنار صفحه انتخاب کنید. حالا از لیست موجود، بلیط پرواز مناسب خود را انتخاب کنید. در نهایت برای رزرو بلیط هواپیما کیش ایر، اطلاعاتتان را تکمیل کنید و پرداخت را اینترنتی انجام دهید.

قیمت بلیط هواپیماهای کیش ایر

قیمت بلیط هواپیما کیش ایر به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به طول مسیر، زمان سفر، کلاس پروازی، کلاس نرخی و… اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت روز بلیط، مبدا و مقصد مورد نظر خود را در گلبال تندیس جستجو کنید. یک نکته مهم هم که به شما برای پیدا کردن پرواز با بهترین قیمت کمک می کند، توجه به بازه زمانی سفر است. مثلا اگر در تعطیلات نوروز به جزیره کیش سفر می کنید، با توجه به بالا رفتن تقاضای سفر، قیمت پرواز کیش ایر و تمامی ایرلاین های دیگر افزایش قیمت خواهند داشت.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش، در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی، آماده خدمت رسانی به مسافران خود است. این شرکت علاوه بر ارائه کلاس پروازی اکونومی در اغلب خطوط هوایی خود، در برخی از مسیرهای پروازی از جمله مسیر تهران – کیش – تهران و تهران – مشهد – تهران، کلاس پروازی تجاری را نیز به مسافران خود پیشنهاد می نماید.

ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر در حال حاضر ۱۱ فروند هواپیما مسافربری در خطوط هوایی خود برای جا به جایی مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی دارد که از این تعداد ۷ فروند هواپیمای بوئینگ ام دی ۸۰، ۲ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ۲ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۲۰ است. نوع هواپیما برای هر پرواز این شرکت بر اساس طول مسیر پروازی و تقاضا برای سفر انتخاب می‌شود، کابین هواپیماهای شرکت هواپیمایی کیش کیفیت مطلوبی دارد، عرض و فاصله بین صندلی‌های هواپیماهای این ایرلاین مطابق استانداردهای جهانی صنعت هوانوردی است و خدمات متنوع صوتی و تصویری در طول سفر با هواپیماهای کیش ایر به مسافران ارائه می‌شود تا سفر دلچسبی داشته باشند.

ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر

  • ایرباس ای ۳۲۰ یکی از رایج ترین هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی ایرانی است که برای پروازهای داخلی اغلب از آن استفاده می‌شود. اولین فروند این هواپیما در سال ۱۹۸۷ طراحی و تولید آن آغاز شده است و جز هواپیماهای باریک پیکر شرکت ایرباس محسوب می‌شود. این پرواز برای مسیرهای کوتاه بسیار سرعت مناسبی دارد و میزان مصرف سوخت آن هم کم است. این هواپیما با سرعت ۸۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و در هر پرواز گنجایش ۱۸۰ مسافر را دارد.
  • بوئینگ مک ‌دانل داگلاس MD80 هم یکی از مدل‌های پر تکرار در ناوگان هوایی ایران است که شرکت هواپیمایی کیش ایر ۷ فروند از آن را در ناوگان هوایی خود دارد و برای جا به جایی مسافران از آن استفاده می‌کند. این هواپیما گنجایش ۱۷۲ مسافر را در هر سفر هوایی دارد و با سرعت ۹۲۵ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.
  • فوکر ۱۰۰ جز مدل‌ هواپیماهایی است که از آن در خطوط هوایی کیش ایر دو فروند موجود است و این هواپیما ساخت کشور آلمان می‌باشد و برای مسافت‌های کوتاه و جا به جایی مسافران در مسیرهای داخلی از آن استفاده می‌شود. فوکر ۱۰۰ در هر پرواز ظرفیت جا به جایی ۱۰۹ مسافر را دارد.

امکانات پروازهای ایرلاین کیش ایر

خدمات شرکت حمل و نقل هوایی کیش

شرکت کیش ایر از ابتدای کار خود تا به حال سعی کرده است برای مسافران و مشتریان خدمات پرواز مطلوبی را فراهم کند. خدمات این شرکت حمل و نقل هوایی شامل کیترینگ، جامه‌دان و بار مسافر است.

کیترینگ بزرگ شرکت هواپیمایی کیش با بیش از 20 سال تجربه در زمینه طبخ غذای پرواز در دو شعبه تهران و جزیره کیش فعالیت می‌کند. کادر 100 نفره به همراه تجهیزات مطلوب، روزانه 10 هزار سرویس غذایی برای مسافران و کارد پرواز فراهم می‌نماید.

این کیترینگ علاوه بر تامین نیازهای ایرلاین کیش به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی دیگر نیز خدمت ارائه می‌نماید. کیترینگ این شرکت با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از تکنولوژی غذای باکیفیت متناسب با ذائقه ایرانی تولید می‌کند.

سرویس‌های خاص کیترینگ کیش ایر برای مسافران:

  • سرویس‌های غذایی گرم در تمام وعده‌های کلاس بیزینس
  • سرو غذای گرم در پروازهای طولانی داخلی و بین‌المللی کلاس اکونومی
  • امکان انتخاب غذا برای کلاس اکونومی پروازهای طولانی داخلی و بین‌المللی
  • امکان سرو ساندویچ گرم در پرواز داخلی کوتاه مدت برای بار اول در ایران
  • سرو صبحانه سرد ایرانی در تمام پروازهای داخلی طولانی مدت و پروازهای بین المللی
  • ارائه سرویس غذایی مخصوص بیماران مبتلا به دیابت در پروازهای مابین تهران و کیش
  • لازم به ذکر است هتل چهار ستاره آریان و هتل آپارتمان فارابی کیش متعلق به این شرکت هستند. مسافران جزیره کیش می‌توانند علاوه بر پرواز، رزرو هتل و اقامت خود را نیز از طریق این شرکت انجام دهند.

امکان حمل حیوان خانگی در پرواز های کیش ایر

اگر قصد دارید در سفر هوایی، حیوانات خانگی خود را همراه ببرید، هواپیمایی کیش ایر این امکان را برای شما فراهم آورده است. البته امکان بردن حیوان به داخل کابین هواپیما وجود ندارد اما در طول پرواز، حیوان داخل قسمت انبار هواپیما با شرایط بهداشتی و مناسب نگه داری می شود.

با توجه به تغییرات بخشنامه های فرودگاهی و دولتی در این مورد، توصیه می کنیم حتما قبل از پرواز با فرودگاه شهر مبدا خود تماس بگیرید و در مورد امکان حمل حیوان سوال بپرسید. برای اطلاعات بیشتر هم در خصوص پروسه های درخواست حمل حیوان، می توانید با کارشناسان گلبال تندیس در ارتباط باشید.

میزان بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

در پروازهای داخلی هواپیمایی کیش ایر هر مسافر بزرگسال یا کودک (2 تا 12 سال) می تواند حداکثر 20 کیلوگرم و هر مسافر نوزاد (زیر 2 سال) حداکثر 10 کیلوگرم بار، همراه داشته باشد. بار دستی مجاز (قابل حمل به داخل کابین هواپیما) حداکثر 5 کیلوگرم است که نباید از ابعاد 115 سانتی متر بیشتر شود.
در پروازهای بین الملل کیش ایر میزان بار مجاز بیشتر است و برای مسافران بیزینس و اکونومی کلاس یک شکل درنظر گرفته نمی شود. هر مسافر بزرگسال یا کودک در پرواز خارجی کیش ایر می تواند 30 کیلوگرم بار برای پروازهای بیزینس و 25 کیلوگرم بار برای پروازهای اکونومی همراه داشته باشد.

کنسلی بلیط هواپیما کیش ایر | استرداد بلیت هواپیمایی کیش ایر

ایرلاین شناسه نرخی تا 24 ساعت قبل پرواز از 24 ساعت قبل پرواز به بعد
کیش ایر R,P,F,S,Y,B,H,V %20 %40
X,K,L,N,Q,M %25 %50
U %100 %100

لوگوی هواپیمایی کیش ایر

لوگوی شرکت کیش ایر

مقاصد داخلی پرواز هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر به شهرهای زیادی پرواز داخلی دارد. برنامه های پرواز داخلی هواپیمایی کیش ایر را در زیر مشاهده می کنید:

کیش شیراز

کیش اصفهان

کیش مشهد

کیش رشت

کیش تبریز

کیش بندرعباس

کیش آبادان

کیش یزد

کیش کرمانشاه

کیش عسلویه

کیش ابوموسی

کیش کرمان

کیش رشت

کیش ساری

کیش همدان

کیش یزد

تهران عسلویه

تهران آبادان

تهران کیش

تهران مشهد

شیراز کیش

شیراز عسلویه

تبریز کیش

اصفهان بندر عباس

بندر عباس ابوموسی

 بندر عباس دبی

بندر عباس کیش

بندر عباس اصفهان

عسلویه رشت

مشهد تهران

مشهد کیش

عسلویه شیراز

آبادان تهران

ابوموسی بندرعباس

ساری کیش

مقاصد پرواز خارجی هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر به کشورهای مختلفی پرواز دارد. برای پاسخ به این سوال که هواپیمایی کیش ایر به کدام کشورها پرواز دارد می توانید برنامه و مسیر پرواز های خارجی هواپیمایی کیش ایر را مشاهده کنید:

کیش دبی

کیش ابوظبی

کیش مسقط

شیراز مسقط

شیراز دبی

مشهد کویت

لار دبی

قشم دبی

چابهار مسقط

مسقط چابهار

مسقط شیراز

مسقط کیش

کویت مشهد

چابهار مسقط

دبی اهواز

دبی بندر عباس

دبی شیراز

دبی کیش

دبی  لار

استعلام بلیط هواپیما کیش ایر

اولین روش برای چاپ مجدد بلیط هواپیما یا گرفتن استعلام آن مراجعه به سایت شرکت هواپیمایی است که در زیر مراحل آن را مشاهده می‌کنید:

  1. وارد سایت ایرلاین موردنظر شوید.
  2. به بخش اعتبار سنجی بلیط بروید.
  3. سپس کد رزرو یا شماره پیگیری خود را که هنگام خرید بلیط هواپیما دریافت کرده‌اید به همراه تاریخ حرکت پرواز وارد کنید.
  4. با این روش تمامی مشخصات بلیط شما اعم از نام مسافر، تاریخ رفت و برگشت، مسیر موردنظر، وضعیت بلیط و غیره نمایان خواهد شد.

دومین روش برای پیگیری بلیط استفاده از گلبال تندیس است. در این روش دیگر نیازی به مراجعه به وبسایت‌های مختلف و پیدا کردن بخش استعلام ندارید. بلکه به طور خیلی آسان می‌توانید از اعتبار بلیط خود مطمئن شوید؛ آن را مجددا چاپ کنید و جزئیات لازم را موردبررسی قرار دهید فقط با چند کیک ساده!

ترمینال هواپیمایی کیش ایر

از آنجائیکه فرودگاه مهرآباد دارای 6 ترمینال است که هر کدام به پروازهای ایرلاین خاصی تعلق دارد لذا مسافران پس از بلیط هواپیما کیش ایر معمولا در مورد پیداکردن ترمینال پرواز خود سوال می پرسند. پس از خرید بلیط، شماره ترمینال پرواز روی آن درج می شود؛ در غیر این صورت پروازهای خروجی کیش ایر از مبدا مهرآباد از ترمینال شماره 1 انجام می شود. پروازهای ورودی به مهرآباد نیز در ترمینال شماره 2 میزبانی می شود.

سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایر

۲۱ بهمن ۱۳۸۲ یک فروند فوکر-۵۰ متعلق به هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافر آن کشته شدند. پرواز ۷۱۷۰ درحالی‌که به باند ۱۲ فرودگاه شارجه نزدیک می‌شد، کنترلش را از دست داد و پس از یک چرخش به سمت چپ سقوط کرد. فوکر ۵۰ کیش ایر از صفحه رادار محو می‌شود و دقایقی بعد خبر سقوط هواپیما به سرعت در خبرگزاری‌های جهان می‌پیچد.

با برخورد دماغه هواپیما به زمین، کاپیتان حسینی، کمک خلبان پناهیان، مهمانداران کورش جباری و سرکار خانم اسماعیلی و دو خدمه دیگر هواپیما در دم کشته می‌شوند.  از میان ۴۰ مسافر هواپیما، ۳۷ نفر جان باخته‌اند و فقط دو مسافر خارجی و «نوید خداوردیان» که هر سه در قسمت دم هواپیما نشسته بودند، زنده می‌مانند. تیم بررسی سانحه تشکیل شده و با ارسال جعبه سیاه هواپیما به یک کشور ثالث، کار بررسی دلیل این سانحه دلخراش آغاز می‌شود. نتایج بررسی‌های اولیه نشان داد که هر دو ملخ در فاصله ۲٫۵ مایلی فرودگاه به حالت معکوس درآمده بودند.

  • در ۲۸ شهریور ۱۳۷۴ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷‏ که از تهران عازم کیش بود توسط شخصی به نام رضا جباری ربوده و نهایتا در یک پایگاه هوایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایلات به زمین نشست.
  • در ۹ خرداد ۱۳۸۸، در مسیر اهواز-تهران، ۱۵ دقیقه پس از پرواز مأموران امنیت پرواز هواپیما متوجه جاسازی یک بمب دست‌ساز در داخل دستشویی هواپیما شدند و هواپیما بلافاصله در فرودگاه اهواز به زمین نشست و پس از تخلیه مسافران با تلاش مأموران، این بمب دست‌ساز خنثی شد.
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۱، پرواز فوکر کیش-تهران پس از حدود یک ساعت از برخاستن به‌دلیل نقص فنی مجددا به فرودگاه کیش بازگشت.
  • در ۱۲ دی ۱۳۹۲، هواپیمای مسیر کیش-اصفهان پس از گذشت مدتی از پرواز به‌دلیل نقص فنی به کیش بازگشت.
  • در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ پرواز کیش-یزد در حالی‌که به نزدیکی یزد رسیده بود به علت نقص فنی در پمپ هیدرولیک موتور سمت چپ مجبور به بازگشت به کیش شد.

دفاتر فروش بلیط کیش ایر

دفاتر فروش بلیط کیش ایر در استان تهران

آدرس : بلوار اصلی شهرک اکباتان – بالاتر از ورزشگاه راه آهن – ساختمان کیش
تلفن : 021-44665644-8021-48681005021-48681002
تلفن : 021-48681006
آدرس : so.hg@kishair.aero
آدرس : بزرگراه آفریقا – بعدازچهارراه جهان کودک – نبش خیابان کیش – ساختمان شماره 45
تلفن : 021-88777086021-88885866
تلفن : 021-88771491
آدرس الکترونیکی: so.jk@kishair.aero
آدرس: فرودگاه امام خمینی
تلفکس: 02144666809
آدرس الکترونیکی: sta.ika@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان آبادان

آدرس: طبقه دوم فرودگاه آبادان
تلفن: 061-53364785
فکس: 061-5326888
:آدرس الکترونیکی so.abd@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان اصفهان

آدرس : خیابان استانداری – خیابان سعدی – پلاک 7 – جنب هتل مهر – دفترهواپیمایی کیش
تلفن : 031-32206262031-32204477031-32211906
تلفکس : 031-32205352
آدرس الکترونیکی : so.ifn@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان اهواز

آدرس : فرودگاه اهواز
تلفن : 061-34433606
فکس:
آدرس الکترونیکی : sta.awz@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان بندرعباس

آدرس : میدان یادبود – به سمت مرکز شهر- جنب ساختمان مکه آسمانها – مجتمع یاس – طبقه همکف
تلفن : 076-32251850076-32251851
تلفکس : 076-32251852
آدرس الکترونیکی: so.bnd@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان شیراز

آدرس : ابتدای مشکین فام – پل حر- روبروی آتش نشانی
تلفن : 071-32273645071-32273646
تلفکس: 071-32273660
آدرس الکترونیکی : so.syz@kishair.aero

دفاتر فروش بلیط کیش ایر در جزیره کیش

آدرس : بازار بین المللی پردیس
آدرس : 076- 44456517076-44456518076-44456519
فکس: 076-44456030
آدرس الکترونیکی : so.pardis@kishair.aero
آدرس : میدان سنایی – جنب ساختمان کیش ایر- مجموعه هتل های فارابی
تلفن : 076-44455736
فکس : 076-44455751
آدرس الکترونیکی so.farabi@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان مشهد

آدرس : فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد
تلفن : 051-33400558
تلفکس: 051-33400587
آدرس الکترونیکی : so.mhd@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان تبریز

آدرس: فرودگاه تبریز
تلفن :041-32606154
فکس: 041-32612909
آدرس الکترونیکی: sta.tbz@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان گرگان

آدرس : فرودگاه گرگان
تلفن : 017-3268025
آدرس الکترونیک sta.gbt@kishair.aero:

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان گیلان

آدرس : فرودگاه رشت
تلفن : 013-33735806
آدرس الکترونیکی : sta.ras@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در مازندران

آدرس : فرودگاه ساری
تلفن : 011-33723088
آدرس الکترونیکی : sta.sry@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در عسلویه

آدرس : فرودگاه عسلویه
تلفن : 077-31373836
آدرس الکترونیکی : sta.pgu@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در استان همدان

آدرس : فرودگاه همدان
تلفن : 081-2569189
آدرس الکترونیکی : sta.hmd@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در لار

آدرس : فرودگاه لار
آدرس : 071-52268587
آدرس الکترونیکی : sta.lrr@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در کشور امارات متحده عربی

شهر : دبی
آدرس : میدان ماهی – خیابان عمربن خطاب – جنب هتل کلاریح – دفترهواپیمایی کیش
تلفن : 0097-1427270100097-142720006
فکس : 0097-142720036
آدرس الکترونیکی : so.dxb@kishair.aero

دفتر فروش بلیط کیش ایر در کشور عمان

شهر: مسقط
آدرس : منطقه ساروج – مرکز خرید الماس – واحد 8 و 9 و 10
تلفن : 0096824694588
فکس : 0097-1427

تماس با شرکت هواپیمایی کیش ایر

آدرس: جزیره زیبای کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر- طبقه سوم – واحد مدیریت
تلفن تماس : 07644455729
فکس : 07644455725
پست الکترونیک : secretariat.kish@kishairline.com
نشانی دبیرخانه مرکزی کیش ایر در تهران: تهران – شهرک اکباتان – فاز اول – بلوار شهید نفیسی – مقابل ورزشگاه راه آهن – ساختمان مرکزی کیش ایر- طبقه اول
تلفن: 48680000
فکس: 02148681030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا