ایرلاین های ایراندانستنی های سفر

بلیط هواپیما ایران ایر (هما) Iran Air Airlines

بلیط هواپیما ایران ایر (هما) Iran Air Airlines

هواپیمایی ملی ایران در اسفندماه سال ۱۳۴۰ با ادغام دو شرکت قدیمی هواپیمایی ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز تاسیس شد و از فروردین 1341 شروع به کار کرد. ایران ایر اکنون قدیمی ترین هواپیمایی در ایران و یکی از بهترین ایرلاین های ایران است که هم ناوگان بزرگ و قدرتمندی دارد و هم با خرید هواپیماهای جدید ایرباس در سال های اخیر به تجهیز و نوسازی ناوگان خود پرداخته است. ایران ایر در حال حاضر پروازهای بسیاری به اروپا و دیگر مقاصد دور و نزدیک، به طور روزانه در برنامه خود دارد. قیمت ارزان بلیط هواپیما ایران ایر یکی از دلایل استقبال ایرانی ها و مردم دیگر کشورها پروازهای هما است. بیشترین پروازهای داخلی ایران ایر از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز و اهواز انجام میشود.

 

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

نحوه خرید بلیط هواپیما ایران ایر از گلبال تندیس

در گلبال تندیس می‌توانید بلیط شرکت هواپیمایی ایران ایر را برای مقصد دلخواهتان با بهترین قیمت و در اکثر مواقع با کمترین قیمت پیدا کنید. برای این کار کافیست در صفحه خرید بلیط هواپیما وبسایت گلبال تندیس به نشانی www.globaltandis.ir مبدا و مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید و سپس از میان فیلترهای موجود برای ایرلاین، ایرلاین ایران ایر را انتخاب کنید. در نهایت فقط بلیط‌ های شرکت هواپیمایی ایران ایر برای مقصد مورد نظرتان نمایش داده خواهد شد و می‌توانید برای ساعت و روز دلخواهتان بلیط ایران ایر را خریداری کنید.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر برای خانواده شهدا

مطابق مصوبه شرکت هواپیمایی ایران ایر که در تاریخ 1/11/1396 به کلیه مراکز خدمات مسافرتی کشور اعلام شد، خانواده جانبازان و خانواده محترم شهدا می توانند با ارائه کارت جانبازی خود از خرید بلیط با نرخ نیمه بها بهره مند شوند. این مورد فقط به صورت حضوری از طریق مراجعه به نمایندگی های مرکزی هما امکان پذیر است.

استعلام بلیط هواپیما ایران ایر

به منظور پیگیری رزرو بلیط ایران ایر می توانید با کارشناسان آژانس هواپیمایی گلبال تندیس تماس گرفته و هرگونه اطلاعاتی را در مورد بلیط خود از جمله تاخیر پرواز، از آن ها جویا شوید. برای استعلام بلیط هواپیما ایران ایر نیاز به کدملی، شماره بلیط، کد رزرو (pnr) و تاریخ سفر می باشد.

قیمت بلیط هواپیماهای ایران ایر

قیمت بلیط پروازهای هواپیمایی ایران ایر بر اساس معیارهای زیادی محاسبه می‌ شود که بسیاری از آن‌ ها ثابت هستند اما گاهی اوقات قیمت بلیط پروازها بنا به شرایطی تغییر می‌ کند که حتی مسافران نمی توانند در یک هواپیما دو صندلی با قیمت یکسان بخرند. بلیط پروازهای هواپیمایی ایران ایر هم با توجه به قدمت و خوشنامی این ایرلاین معمولا سریع تر رزرو و خریداری می شود. از عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط پروازهای ایران ایر می توان به مناسبت‌ ها و تعطیلات رسمی تقویم کشور، زمان و روز دریافت بلیط، کلاس پروازی، چارتری یا سیستمی بودن پرواز اشاره کرد.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر

هما کلاس: هما کلاس نام بیزنس کلاس ایران ایر است که امکانات و راحتی بیشتری در پرواز برای مسافران فراهم می‌کند و وعده های غذایی بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد. صندلی ها در این کلاس پروازی عریض‌ترند و مسافران فضای بیشتری نسبت به کلاس عادی در اختیار دارند. وزن بار مجاز در پروازهای خارجی هما در هما کلاس با پروازهای داخلی متفاوت است و برای دارندگان کارت نقره‌ای و کارت طلایی نیز اضافه‌بار رایگان درنظر گرفته شده است. گروه های نرخی I, J, C از این نوع کلاس هستند.

اکونومی کلاس: صندلی های راحتی عادی و یک وعده غذای رایگان در پرواز از ویژگی های کلاس پروازی عادی ایران ایر یا همان کلاس اکونومی است. میزان بار مجاز کلاس اکونومی ایران ایر در پروازهای مختلف متفاوت است و حتما موقع خرید بلیط ایران ایر باید مورد توجه قرار گیرد. گروه نرخی Y, L, N ,M, Q, V از این نوع کلاس هستند.

هواپیمایی ایران ایر (هما) Iran Air

ناوگان شرکت هواپیمایی ایران ایر

این ایرلاین در حال حاضر 36 فروند هواپیما دارد. هواپیماهای این ایرلاین ساخته کارخانه‌هایی بوئینگ، ایرباس و ای‌تی‌آر هستند. برخی از این هواپیماها در طی سال‌های اخیر خریداری شده‌اند و کاملا نو هستند.

  • 2 فروند هواپیمای Airbus A310-300
  • 4 فروند هواپیمای Airbus A300-BK
  • 4 فروند هواپیمای Airbus A300-600
  • 4 فروند هواپیمای Airbus A300-B
  • 2 فروند هواپیمای Airbus A300-BF
  • 6 فروند هواپیمای Airbus A320
  • 3 فروند هواپیمای Airbus A319
  • 3 فروند هواپیمای Airbus A330
  • 1 فروند هواپیمای Boeing 747SP
  • 3 فروند هواپیمای Boeing ۷۴۷-۲۰۰
  • 1 فروند هواپیمای کارگو Boeing 747-F
  • 16 فروند هواپیمای Fokker 100
  • 13 فروند هواپیمای ATR 72-600

امکانات پروازهای ایرلاین ایران ایر

گنجایشی حدود 30 نفر مسافر داشت را به شکل سنتی درآورده بودند تا امکان سرو غذاهای سنتی ایرانی مانند آبگوشت و چای سماور ذغالی برای مهمانان خارجی ایجاد شود تا قبل از این که مسافر به ایران برسند، کمی با طعم غذاها و فرهنگ ایران آشنا شود و تجربه ای لذت بخش را کسب کند. این پرواز‌های ایرانی محبوبیت خاصی بین گردشگران خارجی داشتند و الیزابت تیلور یکی از اولین مسافران این هواپیما از شرکت هواپیمایی ایران ایر بود. هواپیمایی ایران ایر حدود 9 هزار نفر پرسنل دارد.
همه ی پرسنل آموزش دیده و مهمانداران مودب و خوش اخلاق هستند که همین موضوع از دیگر ویژگی های مثبت شرکت هواپیمایی ایران ایر است و آرامش خاطر مسافران را به دنبال دارد.

کترینگ هواپیمایی ایران ایر

کترینگ هما که ویژه طبخ غذا پروازهای ایران ایر شکل گرفته، یکی از بهترین و مجهزترین کترینگ ها در کشور است که از سال 1346 آغاز بکار کرده است. شعبه مرکزی آن در فرودگاه مهرآباد فعالیت دارد و بخش های وسیع و متعددی از بخش اداری گرفته تا آماده‌سازی، تولید غذا و انبار غذا را شامل می شود. شعبه دیگر آن که ویژه طبخ غذای پروازهای خارجی ایران ایر است در فرودگاه امام خمینی قرار دارد و با مشارکت یک شرکت آلمانی تاسیس شده است. بطور کلی، ۴ سرویس در این کترینگ آماده می شود که هر یک به شرح زیر است:

سرویس غذایی ویژه مسافران عادی: که شامل غذاها و میان وعده های مسافران کابین اکونومی کلاس است.
سرویس غذایی هما کلاس: که شامل غذاها و میان وعده های مسافران کابین هما کلاس (بیزینس کلاس) است.
سرویس مسافران کثیرالسفر: مسافرانی که به دلیل شرایط کاری یا تحصیلی خود، مجبورند سفرهای زیادی انجام دهند می توانند با عضویت در باشگاه مشتریان ویژه هما، از منوی غذایی ویژه بهره مند شوند.
سرویس مخصوص: این سرویس ویژه مسافرانی است که به دلیل بیماری و یا … از رژیم غذایی خاصی تبعیت می کنند. جزئیات بیشتر منوی غذایی آن را در ادامه بررسی شده است

لوگوی شرکت ایران ایر

هما مخفف شده هواپیمایی ملی ایران است و لوگوی این شرکت از طرح پرنده اساطیری هما در تخت جمشید الهام گرفته شده است. این پرنده ۳ ویژگی حیوانات مختلف را دارد؛ سر عقاب، گوش گاو و یال اسب. این نشان به رنگ آبی پررنگ بوده و بر روی دم هواپیماها دیده می شود. این برند زیبا در سال ۲۰۱۳ توسط آژانس خبری حمل و نقل هوایی به دلیل سادگی و جذابیت خاص به عنوان ۳۰ لوگوی برتر هواپیمایی در جهان انتخاب شد.

لوگوی شرکت ایران ایر
لوگوی شرکت ایران ایر

مقاصد داخلی پرواز هواپیمایی ایران ایر

پروازهای داخلی  عبارت اند از اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، آبادان، بندر عباس، بندر لنگه، بوشهر، بیرجند، تبریز، چابهار، خرم آباد، رشت، زاهدان، ساری، شیراز، قشم، کرج، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، مشهد و شهر یزد

مقاصد خارجی پرواز هواپیمایی ایران ایر

پروازهای خارجی عبارت اند از استکهلم، آمستردام، پاریس، رم، فرانکفورت، کپنهاگ، کلن، گوتنبرگ، لندن، میلان، وین و هامبورگ، استانبول، آنکارا، باکو، بانکوک، بغداد، بمبئی، بیروت، پکن، تاشکند، جده، دبی، دمام، دمشق، دوحه، کراچی، کوآلالامپور، کربلا، کویت، منامه، مسکو، نجف

مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی هواپیمایی ایران ایر

سطح کلاس مقدار مجاز
کلاس نرخ پروازی M , O ۲۰ کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی Q ۲۰ کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی V 25 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی  C 30 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی J 35 کیلوگرم

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی هواپیمایی ایران ایر

سطح کلاس مقدار مجاز
کلاس نرخ پروازی M , V, Q, N, L 30 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی Y 35 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی I 40 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی  C 45 کیلوگرم
کلاس نرخ پروازی  J 50 کیلوگرم

بار دستی مجاز هواپیمایی ایران ایر

مسافران ایران ایر در کلاس پروازی اکونومی مجاز به حمل یک بار دستی مجاز با حداکثر وزن 5 کیلوگرم هستند. در کلاس پروازی بیزنس یا هما کلاس، مسافران مجاز به حمل یک بار دستی مجاز با حداکثر وزن 7 کیلوگرم هستند. ابعاد بار دستی باید حداکثر 56 در 45 در 25 سانتی متر باشد و نباید بیشتر از 115 سانتی متر (طول + عرض + ارتفاع) شود. بار دستی مجاز مسافر در پروازهای خارجی و داخلی تفاوتی ندارد.

شرایط پذیرش حیوانات زنده در هواپیما ایران ایر

شرکت‌هایی هواپیمایی اجازه حمل حیوانات خانگی را می‌دهند، اما نباید تصور کنید که می‌توانید پرنده یا سگ‌تان را در جای مخصوص خود داخل کابین ببرید و در طول پرواز کنار خودتان داشته باشید. ورود حیوانات خانگی و پرندگان به داخل کابین هواپیماهای ایران ممنوع است. بنابراین اگر می‌خواهید حیوان خانگی یا پرنده‌تان را با خودتان به سفر ببرید باید برای حمل آن از دفاتر فروش بلیط جا رزرو کنید و تایید هواپیمایی مورد نظر را بگیرید.

با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی مختلف بسته به مقررات کشورهای مبدا و مقصد، تزانزیت و نوع هواپیماهای خود قوانین متفاوتی برای حمل حیوانات دارند، بهتر است قبل از سفر با آن‌ها تماس بگیرید.

کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر | استرداد بلیت هواپیمایی ایران ایر

ایرلاین ایران ایر نیز مانند ایرلاین های دیگر قوانین کنسلی پرواز مخصوص به خود را دارد در جدول زیر، درصد جریمه های هر پرواز برای مسافرانی که از پرواز جا می مانند آورده شده است:

ایرلاین شناسه نرخی تا 12 ظهر 1 روز قبل پرواز تا 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز از سه ساعت تا 30 دقیقه قبل از پرواز از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد
ایران ایر L, X, N, M, K, Q, V, S, Y, I, C, J %30 %30 %60 %60 %60

شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر به کشورهای همسایه مانند پاکستان، آذربایجان، هندوستان، دبی، قطر، کویت، ایتالیا، اتریش، آلمان و لندن هم پرواز دارد. مسافران می‌ توانند در صورت بروز مشکل برای کنسلی بلیط این مقاصد پروازی، اقدام نمایند. شرایط کنسلی بلیط هواپیما نیز با توجه به زمانی کنسل کردن بلیط، کلاس پروازی و نوع بلیط متفاوت است و پس از ثبت درخواست، محاسبه خواهد شد. در شرکت هواپیمایی ایران ایر، تمام بلیط های صادرشده برای پروازهای خارجی در شعبه‌ ای که بلیط را خریداری کرده‌ اید قابل‌استرداد است. در شرکت هواپیمایی ایران ایر، تمام پروازهای داخلی و خارجی که در دفتر صادرکننده بلیط خریداری‌ شده باشند، در همان دفاتر نیز قابل‌ استرداد هستند.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر

دفتر مرکزی هواپیماهای ایران ایر

کارشناسان فروش تلفنی: 46621888 021
دفتر فروش مرکزی هما: 88805149 021
پشتیبانی فروش اینترنتی: 46625676 021  /  44625677 021
امور مشتریان: 46625949 021
رسیدگی به شکایات: 46624491 021 و  46624492 021
شماره تلفن دفتر هواپیمایی ایران ایر در تهران : 021۴۶۶۲۲۲
ورود به سایت هواپیمایی ایران ایر: iranair.com
آدرس هواپیمایی ایران ایر: فرودگاه مهر‌آباد، ادارات مركزي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران

دفتر فروش ایران ایر در تهران

آدرس: تهران، ضلع شمال شرقی میدان فردوسی
تلفن: 88325810 21 (98+)

دفتر فروش ایران ایر در فرودگاه مهرآباد

آدرس: تهران، مهرآباد، ترمینال 2، سالن پروازهای ورودی
تلفن: 46628084 21 (98+)

دفتر فروش ایران ایر در فرودگاه امام خمینی (ره)

آدرس: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سالن پروازهای ورودی
تلفن: 55677673 21 (98+) و 55677715 21 (98+)

خدمات بار ایران ایر (IranAir Cargo)

تلفن: 46628856 21 (98+)

دفتر فروش ایران ایر در شمال تهران

آدرس : تهران، شریعتی پایین تر از پل صدر پلاک 1692 طبقه اول
تلفن : 982122008882+
تلفن : 9​89198882091+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا