ایرلاین های ایراندانستنی های سفر

هواپیمایی ماهان Mahan Airlines (معرفی و قوانین ها)

هواپیمایی ماهان Mahan Airlines

اولین شرکت خصوصی هواپیمایی با نام شرکت هواپیمایی ماهان یا همان ماهان ایر در سال 1371 تاسیس شد. اولین مسیر پروازی که شرکت هواپیمایی ماهان در آن فعالیت خود را آغاز کرد مسیر پرواز تهران-کرمان-تهران بود. تا سال 1375 شرکت ماهان ایر 100 کارمند داشت و تعداد یک میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کرده بود. شرکت هواپیمایی ماهان به‌عنوان یکی از بزرگترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ناوگان‌های هوایی ایران، همواره برای ارائه بهترین خدمات کوشیده و از آغاز کارش در سال 1371 تا به امروز هرسال برای مسافران و مهمانانش یک ارزش و یک خدمت اضافه کرده. در این سال‌ها پروازهای خارجی به مسیرهای پروازی شرکت ماهان اضافه شده و بهترین و متنوع‌ ترین و مدرن‌ترین هواپیماها را برای پروازهای داخلی، خارجی، اروپا و خاور دور ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط هواپیما ماهان ارزان و قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد کیش ماهان و سایر پروازهای داخلی و خارجی روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید بلیط هواپیما ماهان

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان در حال حاضر در دو کلاس پروازی اکونومی یا اقتصادی و بیزینس یا تجاری مسافران را جا به جا می‌کند، پروازهای این شرکت به لحاظ امکانات موجود در کابین و خدماتی که در طول سفر هوایی به مسافران ارائه می‌شود، کاملا منحصر به فرد است و با سایر ایرلاین‌های داخلی قابل مقایسه نیست. قیمت بلیط کلاس اکونومی در پروازهای ماهان ارزان تر از بلیط بیزینس است، اما فضای صندلی‌های کابین بسیار راحت و دلنشین است و مسافران پرواز دلچسبی را با هواپیماهای این شرکت خواهند داشت.

کلاس بیزینس ماهان امکانات صوتی و تصویری اختصاصی برای هر مسافر دارد و مسافران ماهان در طول پرواز می‌توانند غذای خود از منو انتخاب کنند. صندلی‌های کابین بیزینس ماهان فاصله استانداردی با هم دارد و مسافران به راحتی می‌توانند در پروازهای طولانی خواب عمیقی را روی این صندلی‌های تجربه کنند. کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ماهان در مقایسه با کلاس پروازی سایر ایرلاین‌های داخلی فضای استانداردتر و مدرن تری دارد.

کلاس بیزینس ماهان ایر

ناوگان شرکت هواپیمایی ماهان ایر

شرکت هواپیمایی ماهان مالک 54 فروند هواپیما به شرح زیر می‌باشد:

هواپیماهای بوئینگ شرکت ماهان ایر

​​بوئینگ 747-300 ماهان ایر : شرکت هواپیمایی ماهان از هواپیمای بوئینگ 747-300 دو نمونه در اختیار دارد. حداکثر ظرفیت مسافر این بوئینگ 442 نفر است. حداکثر برد این مدل از هواپیماهای بوئینگ نیز 9800 کیلومتر است. در این هواپیما 26 صندلی مختص به کلاس بیزینس هستند.

​​بوئینگ 747-300 ماهان ایر
​​بوئینگ 747-300 ماهان ایر

هواپیماهای ایرباس شرکت ماهان

1) ایرباس A340-600 ماهان ایر: تعداد هواپیماهای پهن پیکر مدل A340-600 ایرباس در شرکت هواپیمایی ماهان 7 عدد است. حداکثر وزن برخاستن این مدل هواپیما 368 هزار کیلوگرم است. جالب است بدانید حداکثر برد این مدل از هواپیماهای ایرباس 14 هزار 600 کیلومتر است. پس این هواپیما به گزینه‌ایی مناسب برای پروازهای خارجی است.

ایرباس A340-600 ماهان ایر
ایرباس A340-600 ماهان ایر

2) ایرباس A340-300 ماهان ایر: طول هواپیماهای مدل ایرباس A340-300 شرکت ماهان در حدود 64 متر است. 4 مدل از این نوع ایرباس در اختیار شرکت ماهان ایر است. حداکثر ظرفیت مسافر این ایرباس 293 نفر و حداکثر برد آن 13 هزار و 600 کیلومتر است.

ایرباس A340-300 ماهان ایر
ایرباس A340-300 ماهان ایر

3) ایرباس A300-600 ماهان ایر: 14 مدل هواپیمای a300-600 شرکت ایرباس در اختیار ماهان ایر است. حداکثر برد این مدل هواپیما 7 هزار و 500 کیلومتر با ظرفیت حمل 273 مسافر است. حداکثر وزن برخاستن این مدل هواپیما 171 هزار کیلوگرم است.

ایرباس A300-600 ماهان ایر
ایرباس A300-600 ماهان ایر

4) ایرباس A310-300 ماهان ایر: ماهان ایر تعداد 10 هواپیمای a310-300 را از شرکت هوایی ایرباس خریداری کرده است. حداکثر برد این مدل هواپیما 9 هزار و 600 کیلومتر است. حداکثر ظرفیت مسافر داخل کابین آن نیز 193 مسافر است.

ایرباس A310-300 ماهان ایر
ایرباس A310-300 ماهان ایر

 بریتیش ایرواسپیس BAE 146-300 ماهان ایر: شرک هواپیمایی ماهان تعداد 17 هواپیمای British Aerospace را در اختیار دارد. این مدل هواپیما نسبت به سایر هواپیماهای شرکت ماهان کوچکتر و دارای برد کمتری است. هواپیماهای BAE 146-300 تنها قابلیت جابه‌جایی حداکثر 112 مسافر را دارند.

 بریتیش ایرواسپیس BAE 146-300 ماهان ایر
بریتیش ایرواسپیس BAE 146-300 ماهان ایر

خدمات مشتریان هواپیمایی ماهان

از مزایای شرکت ایرلاین ماهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش گسترده: ماهان به بیش از 60 مقصد در سراسر جهان پرواز می کند و به شما امکان می دهد سریع به مقصد برسید. ماهان ایر پروازهای داخلی و خارجی را به مقاصد مختلف ارائه می دهد. بسته به نیاز مسافران می توانید بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت رزرو کنید.

امکانات اضافی: در برخی از پروازها، هواپیمایی ماهان امکانات اضافی مانند وای فای رایگان، شارژر داخل صندلی، انتخاب صندلی و غیره را ارائه می دهد. با این حال مانند سایر هواپیماها، افراد مختلف ممکن است تجربیات و نظرات متفاوتی در مورد کار ماهان داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب هواپیمایی ماهان نظرات و تجربیات مسافران قبلی را در نظر بگیرید و بر اساس نیاز و علایق خود تصمیم بگیرید.

خدمات پذیرایی در پرواز: مسافران ماهان از خدمات پذیرایی در پرواز مانند غذا و نوشیدنی رایگان و همچنین خدمات پذیرایی حرفه ای بهره مند می شوند. کیفیت خدمات و امکانات رفاهی ماهان همواره مورد استقبال مسافران قرار می گیرد.

سیستم سرگرمی: پروازهای منتخب ماهان دارای سیستم سرگرمی مسافران است که شامل فیلم، موسیقی و برنامه های تلویزیونی است. هواپیمایی ماهان خدمات راحتی مانند صندلی راحت، غذا و نوشیدنی، سیستم سرگرمی در پرواز و سایر خدمات را ارائه می دهد.

تضمین ایمنی: شرکت هواپیمایی ماهان به ایمنی هواپیما متعهد بوده و اقدامات لازم را برای این منظور انجام داده است. از جمله حفاظت از هویت مسافران، بررسی های امنیتی و استفاده از فناوری مدرن و اقدامات امنیتی.

خدمات ویژه: هواپیمایی ماهان خدمات ویژه ای را برای مسافران ارائه می دهد که شامل خدمات ویژه برای مسافران تجاری، خدمات ویژه برای مسافران با نیازهای ویژه و خدمات ویژه برای خدمه کابین می شود. باید توجه داشته باشید که خدمات هواپیمایی ماهان بسته به نوع پرواز (داخلی یا بین المللی)، مقصد و نوع پرواز ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات کامل و آخرین در مورد شرکت هواپیمایی ماهان به وب سایت رسمی یا دفتر مشتریان آن مراجعه کنید.

برنامه پروازهای داخلی ماهان

هواپیمایی ماهان پروازهای داخلی خود را از شهرهای مختلف و طبق زمان بندی مشخصی انجام می دهد. از مبدا شهر تهران معمولا در تمام روزهای هفته پرواز برگزار می شود اما از برخی شهرهای تنها یک پرواز در طول هفته انجام می شود. می توانید به اطلاعات بروز برنامه پروازی ماهان همراه با جزئیات آن را از طریق وبسایت رسمی این هواپیمایی دسترسی داشته باشید. به طور کلی پروازهای داخلی ماهان ایر بشرح زیر است:

– از تهران به مقصدهای کرمان، یزد، تبریز، مشهد، ارومیه، ایلام، خرم آباد، بم، شهرکرد، شیراز، بندرعباس، اصفهان، طبس، گچساران، یاسوج، بیرجند، ایران شهر، بندر جاسک، بجنورد و جیرفت، خارک، کرمانشاه، زنجان، ساری، عسلویه ، اهواز، مشهد، رفسنجان، سبزوار، کیش، قشم، سیرجان

– از کرمان به مقصدهای تهران، مشهد شیراز ،زابل، قشم و مشهد

– از مشهد به مقصدهای تهران، شهرکرد، ساری، شیراز، اهواز، عسلویه، اصفهان و کیش، زنجان، بندرعباس

– از اصفهان به مقصدهای تهران، خارک، عسلویه، قشم و کرمان، مشهد

از تبریز به مقصدهای شهرهای اصفهان و کرمان

– از ساری به مقصدهای شهرهای تهران، کرمان و مشهد

– از اهواز به مقصدهای شهرهای خارک، عسلویه، شیراز، مشهد و تهران

از شیراز به  مقصدهای شهرهای تهران، اهواز، خارک، عسلویه، کرمان و مشهد

برنامه پروازهای خارجی ماهان

از تهران به مقصدهای سن ‌پترزبورگ، قونیه، مسکو، جده، پکن، کی‌یف، شانگهای، سوچی، لندن، گوانجو ، تفلیس، بانکوک، ایروان میلان، سنگاپور، ازمیر، گوا، آتن، موریس، مدینه، مونیخ، وارنا، نجف، کلمبو، کوالالامپور، اربیل، دهلی،  دبی، پاریس، استانبول، آنکارا، کپنهاگ، آلماتی، کویت، دوسلدورف، مالدیو، اسپارتا، دمام، بیروت، استکهلم، توکیو

– از مشهد به مقصدهای دبی، نجف، دمام، کویت، استانبول، بیروت
– از تبریز به مقصدهای نجف، بغداد
– از اصفهان به مقصدهای نجف، بغداد
– از شیراز به مقصدهای دبی، نجف
– از اهواز به مقصدهای بغداد، نجف
– از قشم به مقصدهای دبی

قوانین حمل بار شرکت هواپیمایی ماهان

قوانین حمل بار شرکت هواپیمایی ماهان همچون سایر ایرلاین‌های داخلی بر اساس قوانین بین المللی صنعت هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشور است و مسافران در طول پرواز باید به قوانین این شرکت پایبند باشند. قوانین وسایل ممنوعه در پروازهای ماهان هم وجود دارد، اقلام شکننده و فاسد شدنی، تجهیزات ورزشی، ابزار موسیقی، ویلچر و کالسکه کودک با بسته بندی غیر استاندارد، اقلام با ارزش از جمله پول، جواهرات، فلزات گرانبها، ظروف عتیقه و نقره، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی، اسناد تجاری، گذرنامه و سایر مدارک شناسایی، نمونه محصول یا دارو، سوییچ خودرو و مواردی از این دست در قسمت بار هواپیماهای ماهان پذیرش نمی‌شود و مسافران باید از قرار دادن این وسایل در چمدان خود جدا خودداری کنند.

تمامی قوانین مربوط به حمل بار در پروازهای ماهان روی بلیط مسافران با جزئیات درج شده و مسافران باید قبل از سوار شدن به هواپیما این نکات را به دقت مطالعه کنند.

هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان دو کلاس پروازی معمولی و بیزینس دارد. مسافران هواپیمایی ماهان در کلاس پروازی معمولی می‌توانند 30 کیلوگرم بار داشته باشند، علاوه بر این می‌توانند یک کیف دستی 5 کیلوگرمی را هم با خود به داخل هواپیما ببرند. مسافران کلاس بیزینس هم مجازند 40 کیلوگرم بار و یک کیف دستی 7 کیلوگرمی برای داخل هواپیما داشته باشند. حالا اگر بار مسافران بیش از حد مجاز باشد، باید هزینه اضافه بار بپردازند. هزینه اضافه بار ماهان به ازای هر کیلوگرم معادل 1 درصد قیمت بلیط هواپیما در همان مسیر است.

برنامه پروازهای داخلی و خارجی ماهان

شرایط پذیرش حیوانات زنده در هواپیما ماهان

به طور کلی دو راه حل برای همراه خود بردن حیوانات به پرواز در هواپیمایی ماهان وجود دارد: 1- از طریق پایانه های مسافری( همراه )، 2- از طریق پایانه های باربری ( غیر همراه/ کارگو ‚ بارنامه )

بصورت مسافری: موجود زنده در کانتر فرودگاه بهمراه مسافر پذيرش و در فرودگاه مقصد در سالن دریافت جامه‌دان به مسافر تحويل می‌گردد.

بصورت کارگو (بارنامه): در پروازهای داخلی در صورتی که مسافر نتواند در سفر همراه حيوان خود باشد اين سرويس فراهم می‌باشد. حيوان در پايانه باربری پذيرش و در فرودگاه مقصد به شخصی كه در بارنامه معرفی شده، در محل ترخیص بارنامه تحويل می‌گردد.

با توجه به اعمال محدودیت‌های شهر و کشور مقصد پیش از رزرو بلیت از امکان حمل موجود زنده به مقصد اطمینان حاصل فرمایید.
اخذ کد AVIH در زمان رزرو بلیت با توجه به محدودیت تعداد ضروری می‌باشد.
استفاده از قفس استاندارد و مطمئن مورد تایید نماینده ماهان
استفاده از یک قفس برای حیوان مادر ‌بهمراه 3 بچه خود از 9 تا 12 هفته با وزن 14 کیلوگرم امکان پذیر است.
هواپیمایی ماهان از پذیرش حیوان گران قیمت، خاص، وحشی، پرخاشگر، پیر، بیمار یا دارای ویژگی ناسازگار (بوی نامطبوع)، آبزیان و جوجه پرندگان معذور می‌باشد.

مدارك پزشكي و اسناد مورد نياز در فرودگاه مبدا

– اصل گواهی معتبر بهداشتی صادره از دامپزشکی کشور مبدا
– تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (در صورت نیاز)
– مدارك واكسيناسيون معتبر
– شناسنامه یا گذرنامه حیوان
– پرداخت کرایه حمل
– تکمیل فرم مخصوص حمل موجود زنده

هزینه حمل حیوانات هواپیمایی ماهان

پرندگان: وزن کامل پرنده به همراه قفس × 4 × اضافه بار مسیر
حیوانات اهلی: وزن کامل حیوان به همراه قفس × 2 × اضافه بار مسیر
علاوه بر هزینه مذکور در صورت حمل موجود زنده، از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام خمینی مبلغ 15 یورو هزینه فرودگاهی از تاریخ 28 دسامبر 2022 از مسافر اخذ می‌گردد.

کنسلی بلیط هواپیما ماهان | استرداد بلیت هواپیمایی ماهان

ایرلاین ماهان نیز مانند ایرلاین های دیگر قوانین کنسلی پرواز مخصوص به خود را دارد در جدول زیر، درصد جریمه های هر پرواز برای مسافرانی که از پرواز جا می مانند آورده شده است:

ایرلاین شناسه نرخی تا 12 ظهر 1 روز قبل پرواز تا 12 ظهر 1 روز قبل از پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز از سه ساعت تا 30 دقیقه قبل از پرواز از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد
ماهان S,X,T,V,Q,P,R,Y,B %10 %10 %30 %50 %50
L %15 %15 %40 %50 %50
N,WW,WA,W %20 %20 %50 %70 %70
I %20 %20 %40 %50 %50
C %30 %30 %40 %70 %70

خرید بلیط هواپیما ماهان از گلبال تندیس

با اینکه بلیط هواپیما شرکت هواپیمایی ماهان معمولا قیمت مناسبی دارد، اما اگر در مواردی قیمت بالاتری هم مشاهده کنید، ارزش سفری امن و آسوده با ایرلاینی که بیش از نیم قرن تجربه پرواز در بسیاری از مسیرهای داخلی و خارجی را دارد بیشتر است.

در گلبال تندیس می‌توانید بلیط شرکت هواپیمایی ماهان را برای مقصد دلخواهتان با بهترین قیمت و در اکثر مواقع با کمترین قیمت پیدا کنید. برای این کار کافیست در صفحه خرید بلیط هواپیما وبسایت گلبال تندیس به نشانی www.globaltandis.ir مبدا و مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید و سپس از میان فیلترهای موجود برای ایرلاین، ایرلاین ماهان را انتخاب کنید. در نهایت فقط بلیط‌ های شرکت هواپیمایی ماهان برای مقصد مورد نظرتان نمایش داده خواهد شد و می‌توانید برای ساعت و روز دلخواهتان بلیط ماهان را خریداری کنید.

پیگیری رزرو بلیط هواپیما ماهان چگونه امکان پذیر است؟

به منظور پیگیری رزرو بلیط ماهان می توانید با کارشناسان گلبال تندیس تماس گرفته و هرگونه اطلاعاتی را در مورد بلیط خود از جمله تاخیر پرواز، از آن ها جویا شوید.

قیمت بلیط هواپیماهای ماهان

با توجه به کیفیت بالای پروازهای ماهان، قیمت بلیط این هواپیمایی پایین نیست. اما برای خرید بلیط ارزان ماهان راهکارهایی وجود دارد. مثلا می‌توانید برای خرید بلیط هواپیمای ماهان به دنبال پروازهای چارتر و لحظه آخری باشید.

ترمینال و فرودگاه های پرواز با ماهان در پروازهای داخلی و خارجی

در سفرهای خارجی، اگر مبدا تهران است باید به فرودگاه امام خمینی بروید. برای سفرهای داخلی از مبدا تهران هم باید به ترمینال شماره 4 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید.

دفتر مرکزی ایرلاین ماهان

آدرس : تهران، بزرگراه جناح، خیابان آزادگان (روبروی مترو صادقیه) ، شماره 21 ، برج ماهان
کد پستی : 1481655761
تلفن : 48384848 9821+
تلفن امور مشتریان : 48380 9821+ داخلی 5
دورنما : 48381450 9821+
ایمیل : Reservation@mahan.aero
ورود به سایت هواپیمایی ماهان: https://www.mahan.aero

دفتر فروش ایرلاین ماهان در فرودگاه مهرآباد

آدرس: ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد
تلفن : 982148386218+
تلفن : 982144663090+
ایمیل : Forooshmahan@yahoo.com

دفتر فروش ایرلاین ماهان در فرودگاه امام خمینی

تلفن : 982151007558+
ایمیل : IKAmahansales@gmail.com

دفتر فروش ایرلاین ماهان در شمال تهران

آدرس : تهران، شریعتی پایین تر از پل صدر پلاک 1692 طبقه اول
تلفن : 982122008882+
تلفن : 9​89198882091+

دفتر فروش ایرلاین ماهان در ولیعصر

آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه مردوخی، پلاک 3, طبقه اول
تلفن : 982188675810+
فکس : 982188675141+
ایمیل : mahanvaliasr@gmail.com

دفتر فروش ایرلاین ماهان در غرب تهران

آدرس : تهران، اتوبان باکری، ابتدای اتوبان حکیم شرقی ، بین خیابان وحید و فرشته، پلاک 8، طبقه دوم
تلفن : 982144151300+
تلفن : 9​82144151200+
تلفن : 3- 982144150320+
تلفن : 982144150321+
فکس : 982144150324+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا