دانستنی های سفر

آیا ایرانیان برای سفر به ارمنستان ویزا لازم دارند؟

آیا ایرانیان برای سفر به ارمنستان ویزا لازم دارند؟

ارمنستان یکی از کشورهایی است که با ایران مرزهای مشترک دارد و هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان به آن سفری‌ می کنند دلیل آن هم نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، ارزان بودن امکانات رفاهی و تفریحی وجود شباهتهای فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی و زیبای این کشور  می باشد  اگر قصد سفر به این ارمنستان را دارید برای سفر راحتر باید اطلاعات کامل و کافی درباره این کشور داشته باشید یکی از سوالاتی که برای گردشگران پیش می‌آید، این است آیا ایرانیان برای ورود به ارمنستان نیاز به ویزا دارند؟ و مدت اقامت در ارمنستان بدون ویزا چقدر است؟ با مجله گردشگری گلبال تندیس همراه باشید در ادامه تمام سوالات شمارو پاسخ داده ایم.

آیا برای سفر به ارمنستان به ویزا نیاز است ؟

برای دریافت ویزای هر کشور ابتدا باید هدف از سفر خود را مشخص کنید. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، باید بدانید که شرایط صدور ویزا ارمنستان بسیار راحت است اما هر فرد باید بسته به نوع سفر خود به ارمنستان اقدام به اخذ ویزا کند. بنابراین برای دریافت ویزا لازم است که ابتدا با انواع ویزاهای ارمنستان آشنا شده و بر اساس آن درخواست ویزا کنید.

انواع ویزای ارمنستان

ارمنستان انواع مختلفی از ویزاها را برای ورود به کشورش ارائه میدهد. در ادامه انواع ویزاهای ارمنستان را توضیح داده ایم:

ویزای توریستی ارمنستان

برای افرادی است که قصد دارند به عنوان گردشگر به ارمنستان سفر کنند. با توجه به توافق‌نامه سال 1395 بین ایران و ارمنستان، شهروندان ایرانی و ارمنستان برای سفر به کشور همدیگر نیاز به اخذ ویزا ندارند. این توافق‌ نامه با هدف تسهیل رفت و آمد گردشگران، توسعه گردشگری، بهبود روابط سیاسی و اجتماعی در دو کشور منعقد شده است.

شهروندان ایرانی و ارمنی بدون اخذ ویزا می‌توانند در هر دوره ۶ ماهه، به مدت حداکثر ۹۰ روز در کشور مقصد اقامت داشته باشند. (به این صورت که یک گردشگر ایرانی پس از اتمام ۹۰ روز اقامتش در ارمنستان، باید حداقل به مدت ۹۰ روز یا ۳ ماه خارج از کشور ارمنستان بماند و بعد برای ورود مجدد اقدام نماید.)

ویزای کاری ارمنستان

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دارند در ارمنستان کار کنند. ارمنستان اقتصاد بسیار خوبی دارد و دائم درحال پیشرفت است برا همین افراد زیادی ارمنستان را برای سرمایه گذاری و کار انتخاب می کنند.

ویزای تحصیلی ارمنستان

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دارند در یک مؤسسه آموزشی در ارمنستان تحصیل کنند. برای دریافت این ویزا، باید پذیرش از مؤسسه آموزشی مورد نظر را دریافت کنید و مدارک مربوطه را تهیه کنید.

ویزای دیپلماتیک ارمنستان

افرادی که با توجه به موقعیت شغلی خود مانند کارکنان کنسولگری، پاسپورت دولتی و یا دیپلمات دارند می‌توانند اقدام به اخذ ویزای دولتی و دیپلمات نمایند.

ویزای ترانزیت ارمنستان

این نوع ویزا برای مسافرانی صادر می‌شود که برای رسیدن به مقصد نهایی خود، قصد دارند از کشور ارمنستان با خطوط هوائی یا وسایل نقلیه زمینی به عنوان کشور واسطه عبور کنند. مدت زمان این نوع ویزا معمولا ۳ الی ۴ روز می‌باشد.

ویزای توریستی ارمنستان برای ایرانیان

گردشگران ایرانی برای ورود به کشور ارمنستان، نیاز به دریافت ویزا ندارند( مدت اقامت در ارمنستان بدون ویزا 3 ماه می باشد که بعد سه ماه باید از ارمنستان خارج شده و 90 ماه از آن تاریخ بگذرد بعد دوباره می تواند به این کشور برگردد)؛ اما برای انجام فعالیت‌های دیگر مانند کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری یا اقامت در ارمنستان، باید ویزا دریافت کنند.

 

ویزای توریستی ارمنستان برای ایرانیان
ویزای توریستی ارمنستان برای ایرانیان

زمان رسیدگی به ویزای ارمنستان

رسیدگی به درخواست Visa برای اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری های ارمنستان در کشورهای خارجی حدود سه روز کاری طول می کشد.

مدارک لازم برای ویزای ارمنستان

  1. پاسپورت معتبر (حتی شش ماه پس از ورود به کشور، پاسپورت شما همچنان باید معتبر باشد)
  2. یک فرم درخواست برای ویزای ارمنستان که شما به طور کامل با تمام اطلاعات مربوطه آن را پر کرده اید
  3. یک عکس به اندازه پاسپورت که اخیراً گرفته شده است
  4. برنامه سفر، مانند بلیط پرواز رفت و برگشت
  5. قرارداد اجاره مسکن، دعوت نامه، یا رزرو هتل (به اثبات اقامت شما در جمهوری ارمنستان کمک می کند)
  6. دعوت نامه ای از طرف حامی شما در جمهوری ارمنستان
  7. مدارک پرداخت هزینه درخواست ویزای ارمنستان

توجه داشته باشید که هیئت دیپلماتیک ارمنستان ممکن است از شما بخواهد که اسناد دیگری نیز، بسته به هدف شما از سفر ارائه دهید.

قوانین کشور ارمنستان

این کشور نیز مثل کشورهای دیگر دنیا دارای قوانین خاصی می باشد که در ادامه به مهم ترینِ آن ها اشاره می کنیم:

  • حمل داروهای کدئین دار ممنوع است.
  • توهین به مذهب و سیاست این کشور ممنوع است.
  • آواز خواندن در مکان‌های عمومی ممنوع است.
  • دعواهای خیابانی جرم سنگین دارد.
  • در سفر زمینی به ارمنستان باید گواهینامه بین المللی داشته باشید.
  • همیشه از خط عابر پیاده عبور کنید.
  • پوشیدن لباس مناسب در کلیساهای ارمنستان الزامی است.
  • امکان نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های خاصی مجاز است.

بهترین مکان های گردشگری ارمنستان

ارمنستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. این کشور با طبیعت زیبا، معابد تاریخی، شهرهای قدیمی و همچنین آثار باستانی مشهور است. در زیر به برخی از بهترین مکان‌های گردشگری ارمنستان میدان جمهوری ایروان ، قبرستان نوراتوس ، کلیسای گریگورلو ساوریچ ، دره گلهای ارمنستان ، معبد گارنی ارمنستان می باشد.

سفارت ارمنستان در ایران

آدرس سفارت ارمنستان در ایران: تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک ۱

وب‌سایت سفارت ارمنستان: iran.mfa.am

تلفن سفارت ارمنستان: ۰۲۱۶۶۷۰۴۸۳۳

 

گلبال تندیس با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، فروش بلیط هواپیمایی، رزرو هتل و برگزار کننده انواع تورهای داخلی و خارجی در خدمت هموطنان عزیز است. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان ما بهره مند شوید.

  مشاوره آنلاین 02122008882

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا