دانستنی های سفر

نحوه خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی

نحوه خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما یک فرآیند مهم و حساس است که نیازمند بررسی دقیق و انتخاب صحیح است. در این مقاله، به نحوه خرید بلیط هواپیما و نحوه صدور بلیط هواپیما، مراحل و نکات مهم آن پرداخته شده است. گلبال تندیس یکی از معتبرترین سایت‌ خرید بلیط هواپیما ارزان در ایران است. برای خرید بلیط هواپیما از گلبال تندیس یا خرید بلیط هواپیما در فرودگاه می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

راهنمای خرید بلیط هواپیما داخلی

مرحله اول) جستجوی پرواز

اگر قصد خرید بلیط هواپیما داخلی از گلبال تندیس  به نشانی www.globaltandis.ir را دارید وارد حساب کاربریتان شوید، در پنل جستجوی پرواز، نوع پرواز (پرواز داخلی) را انتخاب کنید. سپس نوع مسیر پروازی (یکطرفه یا رفت و برگشت)، مبدا سفر، مقصد سفر، تاریخ سفر، تعداد مسافرین و کلاس پروازی (اکونومی، بیزینس کلاس و …) را انتخاب و روی گزینه‌ جستجوی پرواز، کلیک کنید.

مرحله دوم) انتخاب پرواز

در این مرحله روی دکمه جستجوی پرواز کلیک کنید تا صفحه نتایج جستجو برای شما داده شود. در این صفحه، تمامی پروازهای موجود در مسیر انتخابی به ترتیب از ارزان‌ترین بلیط هواپیما، نمایش داده می‌شوند. می‌توانید با کلیک روی گزینه انتخاب و خرید، قیمت بلیط هواپیما را به همراه جزئیاتش ببینید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما داخلی

در سمت راست این صفحه، لیستی از فیلترهای موجود در این صفحه را می‌توانید مشاهده کنید. با اعمال هر یک از این فیلترها، انتخاب دقیق‌تری از میان پروازهای موجود خواهید داشت. همچنین با کلیک روی گزینه حذف فیلتر، می‌توانید فیلترهای انتخابی را حذف کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

با کلیک روی تقویم قیمتی گلبال تندیس، تمامی پروازهای ارزان در نزدیکی تاریخ پروازتان نمایش داده می‌شوند. اگر تاریخ پرواز منعطفی داشته باشید، می‌توانید از این بخش ارزان‌ترین پرواز را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما داخلی

با کلیک روی اعلان تغییر قیمت‌ها پنجره‌ای برایتان باز خواهد شد که در آن با ثبت ایمیل خود، هرگونه تغییر نرخ در پروازها به اطلاع شما خواهد رسید. در انتها، روی گزینه‌ی خرید بلیط کلیک کنید.

 

مرحله سوم) ثبت اطلاعات مسافرین

پس از کلیک روی دکمه خرید پرواز، به صفحه ثبت اطلاعات خریدار و مسافرین هدایت می‌شوید.

پس از ثبت اطلاعات مسافرین، مشخصات آن‌ها به همراه جمع کل مبلغ به شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله برای آخرین بار، حتما اطلاعات و مبلغ را چک کرده و از صحت آن‌ها اطمینان پیداکنید. سپس، تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات را بزنید و در انتها با کلیک روی گزینه خرید بلیط، به صفحه پرداخت بروید و خرید خود را نهایی کنید.

اگر کد تخفیف گلبال تندیس دارید، می‌توانید با وارد کردن این کد در کادر مربوطه، از تخفیف‌های گلبال تندیس برای داشتن خریدی ارزان‌تر، استفاده کنید.

 آموزش خرید بلیط هواپیما

پس از کلیک روی گزینه خرید بلیط، پنجره‌ای برای انتخاب درگاه بانکی نمایش داده خواهد شد. در این مرحله، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس، روی دکمه تایید کلیک کنید.

پس از انتخاب درگاه بانک مورد نظر، به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید. در این صفحه، پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و کلیک روی دکمه پرداخت، خرید خود را نهایی کنید.

 

مرحله چهارم) دریافت بلیط

پس از طی کردن مراحل پرداخت، بلیط شما صادر می‌شود. برای دریافت آن، ابتدا وارد داشبورد حساب کاربری خود شوید و سپس، روی گزینه سفارشات کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن، می‌توانید تمامی بلیط‌ های خریداری شده خود را مشاهده کنید.

دریافت بلیط

بلیط مورد نظر را از لیست بلیط های نمایش داده شده انتخاب کنید. می‌توانید با کلیک روی گزینه جزئیات بیشتر، اطلاعات بیشتری از بلیط انتخابی خود را مشاهده کنید.

سایت خرید بلیط هواپیما

سپس بر روی بلیط مورد نظر خود کلیلک کنید، تا اطلاعات بلیط برایتان به نمایش دربیاید. چنانچه قصد چاپ بلیط خود را دارید، بر روی آیکن پرینتر کلیک نمایید.

نحوه صدور بلیط هواپیما

پس از کلیک برروی گزینه پرینت، می‌توانید نسخه فیزیکی بلیط خود را دریافت کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خرید بلیط هواپیما خارجی در گلبال تندیس، کافی است که طبق راهنمای زیر عمل کنید:

ابتدا مثل مراحل خرید بلیط هواپیما داخلی، پس از وارد شدن به سایت گلبال تندیس وارد پنل جستجوی پرواز شوید. این بار به جای پرواز داخلی، پرواز خارجی را انتخاب و دیگر مراحل جستجوی پرواز را مثل بلیط هواپیما داخلی، پیش بروید. دیگر مراحل خرید بلیط هواپیما خارجی در سایت گلبال تندیس، درست مثل خرید آنلاین بلیط هواپیما داخلی است. با این تفاوت که در قسمت ثبت اطلاعات مسافران، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای پاسپورت حتما باید ذکر شود. توجه داشته باشید که در این بخش، اطلاعات مسافران دقیقا باید مثل اطلاعات پاسپورت وارد شود و با آن مطابقت داشته باشد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی

آموزش خرید بلیط هواپیما آنلاین از سایت

در این مقاله به صورت کامل و گام به گام درباره نحوه خرید بلیط های داخلی و خارجی توضیح داده ایم برای خرید آنلاین بلیط هواپیما لطفا به وب سایت globaltandis.ir مراجعه کرده و طبق توضیحات بالا بلیط خود را رزرو کنید.

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه باید کرد؟

پس از خرید بلیط باید اطلاعات ثبت شده در بلیط را چک کنید تا در صورت وجود اشتباه، نسبت به تغییر اطلاعات آن اقدام کنید.

آیا باید بلیط هواپیما را چاپ کنیم یا نه؟

در حالت کلی نیازی به نسخه کاغذی بلیط ندارید، این امر معمولاً بستگی به شرکت هواپیمایی و سیاست‌های آن دارد. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهند تا بلیط الکترونیکی را در گوشی یا تبلت خود نشان دهید و نیازی به چاپ ندارید. اما در برخی موارد، شما باید بلیط را چاپ کنید و در زمان سفر همراه داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا