خواندنی های سفردانستنی های سفر

لیست ترسناک ترین پل های جهان + تصاویر

پل‌ها از جمله سازه‌هایی هستند که برای اتصال دو نقطه در مسیری مشخص در زمین ساخته می‌شوند. اما بعضی از پل‌ها به دلایلی مانند ارتفاع بالا، عرض باریک، شرایط آب و هوایی خطرناک و … ترسناک به نظر می‌رسند. این پل ها به قدری وحشتناک هستند که بسیاری از افراد حتی جرئت عبور از روی آن‌ها را ندارند. همچنین، این پل‌ها به دلیل معماری بی‌نظیر و جذابیت طبیعی مناطقی که در آن‌ها ساخته شده‌اند، در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. در ادامه به برخی از خطرناک ترین و ترسناک‌ترین پل‌های جهان اشاره خواهیم کرد.

لیست ترسناک ترین پل های جهان

پل معلق حسینی  (Hussaini Hanging Bridge)

 1 ) پل معلق حسینی  (Hussaini Hanging Bridge)

پل معلق حسینی، ترسناک‌ترین پل جهان است پل معلق حسینی، با ارتفاع بالا و طبیعت اطرافش برای برخی افراد ترسناک به نظر می رسد. آن‌قدر این پل در حال لرزیدن است، کسی جرات عبور از آن را ندارد پل معلق حسینی در منطقه دورافتاده و کوهستانی هونزا در شمال پاکستان واقع شده است، پل معلق حسینی با ارتفاع 100 فوتی به آرامی روی رودخانه هونزا به طول 635 فوت تاب می‌خورد، ترکیبی از طناب‌های باریک و تخته‌های چوبی است این پل بسیاری از عکاسان و گردشگران را به خود جذب کرده است.

پل کویلینگ مسیر اژدها (Coiling Dragon Path) - عجیب ترین و ترسناک ترین پل های جهان

2) پل کویلینگ مسیر اژدها (Coiling Dragon Path)

پل Coiling Dragon Path به عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان شناخته می‌شود. این راه هوایی وحشتناک، در نزدیکی قله کوه تیانمن در پارک جنگلی ملی ژانگجیاجیه واقع شده است با ارتفاع 4600 فوت، طول 328 فوت و تنها 5 فوت عرض، مخصوصاً برای افرادی که از ارتفاعات و سرعت‌های زیاد ترس دارند، بسیار خطرناک است. باید گفت که راهرو این پل نیز از شیشه ساخته شده است که می‌تواند فرد را به وحشت و اضطراب بیاورد.

به طور خلاصه، پل Coiling Dragon Path در چین، یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان است که برای علاقه‌مندان که دنبال ماجراجویی و هیجان هستند تجربه ی عالی می باشد، اما برای افرادی که از ارتفاعات و سرعت‌های زیاد ترس دارند قابل تحمل نخواهد بود.

پل تریفت (Trift Bridge)

3) پل تریفت (Trift Bridge)

رسیدن به پل تریفت بدون شک یک دستاورد عالی است. این مسیر در بالای کوه‌های آلپ سوئیس قرار دارد و برای رسیدن به آن باید ابتدا با تله‌کابین سفر کنید و سپس پیاده‌روی 1.5 ساعته‌ای را طی کنید تا به پل معلق 560 فوتی برسید.

این پل که در ارتفاع 330 فوتی بالای دریاچه تریفتسی قرار دارد، با تماشای قله‌های آلپ و دریاچه‌های فیروزه‌ای و یخچال‌های طبیعی اطرافش، یک تجربه فوق العاده برای گردشگران به شمار می‌رود. این پل در سال 2004 افتتاح و در سال 2009 با پلی ایمن‌تر و محکم‌تر جایگزین شد.

بدون شک، پل تریفت به دلیل زیبایی های طبیعت و جذابیت این محل، برای گردشگران یک تجربه فوق العاده است، اما باید توجه داشت که این مسیر برای افرادی که از ارتفاع میترسند بسیارخطرناک است.

پل کینزوا ( Kinzua Bridge)

4) پل کینزوا ( Kinzua Bridge)

پل Kinzua در McKean پنسیلوانیا ، در سال 1882 تکمیل شد و قبل از اینکه در سال 2003 توسط یک گردباد شدید تخریب شود و بخشی از آن بازسازی شود، یکی از جاذبه‌های محبوب برای بازدیدکنندگان بود.

پل Kinzua Sky Walk، در سال 2011، با یک سکوی مشاهده با کف شیشه‌ای در ارتفاع 301 فوتی افتتاح شد این مسیر پیاده‌روی کاملاً در معرض عوامل طبیعی قرار دارد، اما این امکان را به شما می‌دهد تا به مناظر خیره‌کننده‌ای در سراسر پارک نگاه کنید و حتی برج‌های فولادی خراب را ببینید که در همان جایی که 20 سال پیش سقوط کرده‌اند، قرار دارند. این پل یکی از ترسناک‌ترین پل‌های آمریکا بود، و همچنان با ویژگی‌های وحشتناک آن به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی پرطرفدار است.

5) پل مردان شجاع (Brave Men’s Bridge)

پل Brave Men’s Bridge یا پل مردان شجاع، یکی از پل های شیشه ای وحشتناک در استان هونان چین است. این پل با ارتفاع 984 فوت، طولانی ترین پل با کف شیشه‌ای جهان بود و به گردشگران اجازه می‌دهد تا ارتفاعی 590 فوتی در زمین قرار داشته باشند. پانل‌های شیشه‌ای ضخیم این پل 25 برابر قوی‌تر از پانل‌های شیشه‌ای معمولی هستند و این پل به دلیل جذابیت خاص خود برای گردشگران، یکی از مقاصد محبوب گردشگری شده است. در حقیقت، این پل به دلیل شکل و شمایل ظریف و هیجان انگیزش، به نام “پل مردان شجاع” شناخته می‌شود.

پل Pontcysyllte Aqueduct

6) پل Pontcysyllte Aqueduct

پل Pontcysyllte Aqueduct یک پل قنات بریتانیایی است که در ولز قرار دارد. این پل که توسط مهندس تاجر و معمار توماس تلفورد طراحی شده، ساخت این بنا 10 سال طول کشید و سرانجام در سال 1805 تکمیل شد، در سال 2009 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. پل Pontcysyllte Aqueduct  بلندترین پل قنات جهان است و بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد.

اگر چه قنات Pontcysyllte یکی از تعجب‌آورترین سازه های معماری جهان است، اما برای گردشگران بومی و بازدید کنندگان، یکی از نقاط جذاب و دیدنی ولز است. در مجموع، قنات Pontcysyllte علاوه بر تاریخچه ویژه خود، جذابیت های فراوانی نیز برای بازدیدکنندگان به خود دارد.

پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)

7) پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)

پل آسمان لنکاوی، با عبور از لحافی جنگل های کوهستانی در جزیره لنکاوی مالزی، یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی محسوب می‌شود. این پلِ بلند، که تا جزیره تاروتائو تایلند کشیده شده است، مناظر خیره کننده و فوق العاده ای را به نمایش می‌گذارد. این پل با بیش از 2000 فوت ارتفاع از سطح دریا، تنها با استفاده از تله کابین قابل دسترسی است. این پل که در سال 2005 با طولی برابر 410 فوت، به بهره‌برداری رسید، بین سال‌های 2012 تا 2015 برای بازسازی بسته شد.

حتی با وجود استفاده از تدابیر ایمنی، پیاده روی روی این پل پراسترس است و بدون شک یکی از ترسناک ترین پل های جهان است.

پل رویال گرج (Royal Gorge Bridge)
8) پل رویال گرج (Royal Gorge Bridge)

پل Royal Gorge Bridge یکی از پل‌های مشهور در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۲۹ تکمیل شده است. این پل با ارتفاع ۹۵۵ فوت، به عنوان مرتفع‌ترین پل ایالات متحده شناخته می‌شود که برای بسیاری از افراد ترسناک است. این پل به طول ۱۲۶۰ فوت از تنگه عظیم سلطنتی عبور می‌کند و چشم اندازی بسیار زیبا از رودخانه آرکانساس به نمایش میگذارد.

این پل همچنان جاذبه‌ای برای بازدیدکنندگان است و با معرفی ترن هوایی، زیپ لاین و دیگر جاذبه‌های گردشگری، اکنون به یک تله گردشگری تبدیل شده است. با این حال، برای بعضی افراد، عبور از این پل به سمت دیگر دره هنوز هم چالش‌برانگیز و ترسناک به نظر می‌رسد.

پل آگویی دو میدی (Aiguille du Midi Bridge)

9) پل آگویی دو میدی (Aiguille du Midi Bridge)

این پل کوتاه با ارتفاع 12500 فوت از سطح دریا، به عنوان یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان شناخته می‌شود. این پل خطرناک نیست، اما چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در اطراف خود به نمایش می‌گذارد که به هیجان و ترس افراد اضافه می‌کند. این پل در نزدیکی قله کوه Aiguille du Midi در کوه‌های آلپ فرانسه قرار دارد و مناظر فوق‌العاده‌ای از توده مون بلان ارائه می دهد. به علاوه، یک کف شیشه‌ای به این پل اضافه شده است که به پرتگاه برفی زیرین می‌رسد و باعث افزایش جذابیت و ترس این پل برای بازدیدکنندگان می‌شود. در کل، این پل با مناظرش و جذابیت خاص، یکی از نقاط دیدنی برجسته در جهان است.

پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)

10) پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)

پل کاپیلانو 230 فوتی که در میان درختان صنوبر اطراف رودخانه کاپیلانو در شمال ونکوور قرار دارد، با جذب بیش از 1 میلیون بازدید کننده در سال، علیرغم ظاهری کمی شکننده، مورد توجه گردشگران این منطقه قرار می‌گیرد. این پل در سال 1889 ساخته شده است و در سال 1956 بازسازی شد. به نظر می‌رسد که سازندگان این پل، از ساختن یکی از ترسناک ترین پل های جهان آگاه نبوده‌اند، زیرا کابل‌های پل اکنون با 13 تن بتن در دو انتها پوشانده شده‌اند. این کار برای کاهش ترس افراد از عبور از طول 460 فوتی پل، انجام شده است. با این حال، رودخانه پایین هنوز به‌طور وحشتناکی دراز به نظر می‌رسد.

در سال 2011، پارکی به نام Cliffwalk به منطقه اضافه شد. این پارک دارای یک راهروی معلق باریک است که فقط در صورتی قابل عبور است که خود پل، هجوم آدرنالین کافی را به افراد القا نکرده باشد. با توجه به جذابیت این منطقه در میان گردشگران، پل 230 فوتی و Cliffwalk به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ونکوور شناخته می‌شوند.

ل کاکوم کانوپی واک (Kakum Canopy Walk)

11) پل کاکوم کانوپی واک (Kakum Canopy Walk)

پل Kakum Canopy Walk در ارتفاع 130 فوتی میان جنگل های پارک ملی کاکوم غنا قرار دارد. پل کاکوم، یک سازه منحصر به فرد با طولی بیش از ۱۰۰۰ فوت و ارتفاعی حدود ۱۳۰ فوت است که امکان قدم زدن در ارتفاع برای بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند. ساخت این پل در سال ۱۹۹۵ با هدف جذب گردشگران و تجربه‌ی یک نمای بی‌نظیر از جنگل انجام شد. پل کاکوم از ۷ پل تشکیل شده است که از طریق راهروهای سیمی و تخته‌های چوبی به هم متصل شده‌اند. علاوه بر دیدن مناظر خیره کننده از بالای درختان، بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک محیط زیست و جانورانی که در آن جا زندگی می‌کنند را ببینند. با این حال، به دلیل ارتفاع و پویایی پل، یک شبکه ایمنی نیز در زیر تعبیه شده است.

پل یو بین (U Bein Bridge)

12) پل یو بین (U Bein Bridge)

پل U Bein با طول 1.2 کیلومتر (0.75 مایل) در سال 1857 از ویرانه‌های یک قصر چوب ساج در نزدیکی Amarapura در میانمار ساخته شد،  احتمالاً در آن زمان طراحان به این فکر نمی‌کردند که این پل چقدر برای اینستاگرام مناسب باشد. اما به دلیل زیبایی طبیعت اطراف و محل قرارگیری در دریاچه وسیع تانگتامان، محبوبیت زیادی در بین مردم محلی و گردشگران برای عکس‌های غروب خورشید داشته است. این پل با توجه به سن بالایی که دارد، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در میانمار به حساب می‌آید و همچنان هم مورد توجه و علاقه گردشگران و عکاسان قرار می‌گیرد.

پل خلیج چساپیک Chesapeake Bay Bridge

13) پل خلیج چساپیک (Chesapeake Bay Bridge)

پل خلیج چساپیک، با ارتفاع 186 فوتی در شرق آمریکا قرار دارد که در سال 1952 افتتاح شد و نزدیک به پنج مایل از خلیج چساپیک را در بر می گیرد تا سواحل شرقی و غربی مریلند را به هم متصل کند، در نگاه اول خیلی وحشتناک به نظر نمی رسد ولی به عنوان یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان شناخته می‌شود. طوفان‌های شدید می‌توانند اضطراب زا باشند و دید رانندگان را از بین ببرند که این پل را به یک محل بسیار خطرناک تبدیل می‌کنند.

این پل دارای دو خط رانندگی است و همچنین دارای بخشی برای عبور قطار است. با این حال، به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد و طولانی شدن پل، در طول سال‌های پس از ساخت، پل خلیج چساپیک برای رانندگان و مسافران خطرناک است.

پل ایا کازراباشی، ژاپن (Iya Kazurabashi Vine Bridge)

14) پل ایا کازراباشی (Iya Kazurabashi Vine Bridge)

پل کازوراباشی، یکی از پل‌های مشهور جهان است که در کشور ژاپن واقع شده است. با اینکه این پل نه طولانی‌ترین و نه مرتفع‌ترین پل است اما به دلیل ساختار خاص و جالبش، جذابیت بسیاری دارد و در فهرست پل‌های دنیا است. این پل با طول 147 فوت و ارتفاع 46 فوت، به عنوان یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب پل کازوراباشی، استفاده از درختان انگور است که در این منطقه یافت می‌شود. البته، این ویژگی نگران کننده‌ است، زیرا استفاده از چنین درختانی در ساختار پل، آن را به یک پل ترسناک تبدیل کرده است که هنوز در حالت فعلی با سیم و نرده تقویت شده، همچنان ترس و ناراحتی را در برخی افراد به دنبال دارد. به هر حال، پل کازوراباشی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این منطقه، همچنان در حال جذب توریست‌ است.

پل پوئنته اوجوئلا (Puente de Ojuela)

15) پل پوئنته اوجوئلا (Puente de Ojuela)

Puente de Ojuela در مکزیک، یکی از خطرناک‌ترین پل‌های جهان است که به یک شهرِ ارواح نیز منتهی می‌شود. اما گذرگاه چیزی است که باید در اینجا نگران آن باشید. این پل، عمدتاً از چوب ساخته شده و در ارتفاع 360 فوتی از کف دره قرار دارد. طول این پل 1043 فوتی است که و به دلیل تاب خوردن و شکستن به عنوان یکی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان شناخته شده است. این پل تاریخی در سال 1898 ساخته شد.

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا