دانستنی های سفر

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما: شرایطی که باید بدانید

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما

حمل حیوانات خانگی با هواپیما نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاصی است تا سفری امن و آسوده برای حیوانات عزیزتان فراهم شود. در ادامه، به معرفی برخی از اصول و شرایط مهم در حمل حیوانات خانگی با هواپیما و بهترین ایرلاین برای حمل حیوان خانگی با هواپیما می‌پردازیم:

بهترین ایرلاین‌ ها برای حمل حیوان خانگی با هواپیما

بهترین ایرلاین ها برای حمل حیوان خانگی با هواپیما ممکن است بر اساس سرویس های ویژه برای حمل حیوانات خانگی، راحتی و امنیت حیوان و مقصد مورد نظر شما تغییر کند. در ادامه ایرلاین های معتبر داخلی و خارجی را برای حمل حیوان خانگی با هواپیما بررسی می کنیم:

حمل حیوان خانگی با هواپیما در پروازهای خارجی

حمل حیوان با هواپیمایی ترکیش :

اگر مایل به حمل حیوان خانگی خود با هواپیمایی ترکیش هستید، می‌توانید در هنگام خرید بلیط درخواست خود را برای حمل حیوان ثبت کنید. تصمیم نهایی درباره پذیرش درخواست شما اعلام خواهد شد و اگر درخواست شما رد شد، دلیل رد شدن آن به طور دقیق برای شما توضیح داده خواهد شد. ولی احتمال موافقت با درخواست حمل حیوان با هواپیمایی ترکیش بالا است.

حمل حیوان با هواپیمایی لوفتهانزا :

بسته به نوع حیوان، وزن و اندازه آن و براساس مقررات قابل اجرا در کشورهای مختلف، حمل و نقل حیوانات خانگی با لوفتانزا یا بصورت اضافه بار در کابین مسافر و یا به عنوان چمدان اضافی در محفظه بار با تهویه مطبوع هواپیما امکان پذیر است.شرایط حمل سگ با لوفتهانزا در زیر آورده شده است.

قوانین حمل حیوان با هواپیمایی لوفتهانزا :

  • هر مسافر مجاز است حداکثر دو حیوان (در یک کانتینر حمل و نقل مورد تایید) با خود ببرد. حیوانات را می توانند در کابین و یا در انبار نگه داشته شوند.
  • بیش از دو حیوان (سگ یا گربه) در کابین (در یک کانتینر حمل و نقل مورد تایید) یا بیش از دو حیوان در انبار بار (در یک یا دو کانتینر حمل و نقل مورد تایید) مجاز نیست.
  • یک حیوان (سگ یا گربه) در کابین (در یک کانتینر حمل و نقل مورد تایید) و یک حیوان در انبار بار (در یک کانتینر حمل و نقل مورد تایید) مجاز است.
  • لطفا به حداقل سن حیواناتی که باید حمل شوند نیز توجه کنید. حداقل سن برای سگ ها و گربه ها 12 هفته می باشد.
  • برای حمل یک حیوان در انبار بار، به یک کانتینر حمل و نقل مطابق با مقررات فعلی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) نیاز دارید. در غیر این صورت لوفت هانزا می تواند از حمل حیوان خودداری کند.توجه داشته باشید که ظرف حمل و نقل باید با پیچ محکم شود و قفل های پلاستیکی مناسب نیستند.
  • حداکثر اندازه کانتینر برای حمل و نقل در محفظه بار هواپیمای مسافربری 125 × 75 × 85 سانتی متر است.
  • ظرف حمل و نقل باید دارای کف ضد آب باشد و با مواد جاذب مانند پتو یا پد/حصیر جاذب پوشیده شده باشد. روزنامه، مقوا و نی مجاز نیست.
  • کاسه های آب و غذا (خالی) باید به قفس وصل شده و از بیرون پر شوند.
  • هر ظرف مخصوص یک حیوان است

حمل حیوان با هواپیمایی امارات و قطر:

امارات و قطر کشورهایی اسلامی هستند و کم پیش می‌آید که با درخواست حمل حیوان خانگی موافقت شود. در صورت قبول درخواست هم حیوانات معمولا به کابین منتقل می‌شوند.

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما

حمل حیوان خانگی با هواپیما در پروازهای داخلی

در بسیاری از پروازهای داخلی حمل حیوانات خانگی با هواپیما مجاز است. با این حال، هر شرکت هواپیمایی ممکن است مقررات خاص خود را در این زمینه داشته باشد.

حمل حیوان با هواپیمایی ماهان

ماهان، هواپیمایی معتبری است که با رعایت قوانین بین‌المللی و بهره‌گیری از تجربه و مهارت چندین ساله خود، سفر آسوده و مطمئن را برای افراد دارای حیوانات خانگی شامل سگ، گربه و پرنده فراهم می‌سازد. در ادامه، برخی از اصول و قوانین مربوط به حمل حیوانات خانگی در ماهان را برای شما توضیح خواهم داد:

بصورت مسافری: موجود زنده در کانتر فرودگاه بهمراه مسافر پذيرش و در فرودگاه مقصد در سالن دریافت جامه‌دان به مسافر تحويل می‌گردد.

بصورت کارگو (بارنامه): در پروازهای داخلی در صورتی که مسافر نتواند در سفر همراه حيوان خود باشد اين سرويس فراهم می‌باشد. حيوان در پايانه باربری پذيرش و در فرودگاه مقصد به شخصی كه در بارنامه معرفی شده، در محل ترخیص بارنامه تحويل می‌گردد.

مدارك پزشكي و اسناد مورد نياز در فرودگاه مبدا
كامل بودن تمام مدارک و مجوزهای ورود به مقصد مانند:

اصل گواهی معتبر بهداشتی صادره از دامپزشکی کشور مبدا
تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (در صورت نیاز)
مدارك واكسيناسيون معتبر
شناسنامه یا گذرنامه حیوان
پرداخت کرایه حمل
تکمیل فرم مخصوص حمل موجود زنده

شرایط پذیرش

با توجه به اعمال محدودیت‌های شهر و کشور مقصد پیش از رزرو بلیت از امکان حمل موجود زنده به مقصد اطمینان حاصل فرمایید.
اخذ کد AVIH در زمان رزرو بلیت با توجه به محدودیت تعداد ضروری می‌باشد.
حضور مسافر حداقل 3 ساعت پیش از سفر بین‌المللی و 90 دقیقه پیش از سفر داخلی در فرودگاه جهت انجام امور پذیرش
استفاده از قفس استاندارد و مطمئن (فاقد چرخ در سطح زیرین) مورد تایید نماینده ماهان
استفاده از یک قفس برای حیوان مادر ‌بهمراه 3 بچه خود از 9 تا 12 هفته با وزن 14 کیلوگرم امکان پذیر است.
هواپیمایی ماهان از پذیرش حیوان گران قیمت، خاص، وحشی، پرخاشگر، پیر، بیمار یا دارای ویژگی ناسازگار (بوی نامطبوع)، آبزیان و جوجه پرندگان معذور می‌باشد.
مسئولیت مراقبت‌های پیش از پرواز بر عهده مسافر می‌باشد.

هزینه حمل بصورت زیر محاسبه می‌گردد:
پرندگان: وزن کامل پرنده به همراه قفس ×4× اضافه بار مسیر
حیوانات اهلی: وزن کامل حیوان به همراه قفس ×2× اضافه بار مسیر
علاوه بر هزینه مذکور در صورت حمل موجود زنده، از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام خمینی مبلغ 15 یورو هزینه فرودگاهی از تاریخ 28. دسامبر .2022 از مسافر اخذ می‌گردد.

نکته:
مدارك واكسيناسيون معتبر و گواهی سلامت معتبر دامپزشكي جهت حمل موجود زنده در کلیه پروازهای داخلی ضروری می‌باشد.
هواپیمایی ماهان از حمل هرگونه موجود زنده کمتر از هشت هفته (بر اساس مدارک) و همچنین موجود زنده با وزن بیش از 30 کیلوگرم به همراه قفس بصورت مسافری معذور می‌باشد.
حمل موجود زنده در هواپیماهای BAE/RJ امکان پذیر نمی‌باشد.

حمل حیوان با هواپیمایی کیش ایر

برای حمل حیوان با هواپیما به کیش می توایند از شرکت هواپیمایی کیش ایر و ایران بلیط خود را تهیه کنید، البته قبل از رزرو باید با تماس تلفنی مطلع شوید که کدام پروازها در آن روز قابلیت حمل حیوان یا دارای قفس تنفس هستند، مدارک و هزینه حمل سگ، گربه و پرنده به کیش و باید مبلغ اضافه بار بدست آمده را طبق هزینه اضافه هواپیمایی کیش ایر در همان روز پرواز و پای پرواز و در حین دریافت کارت پروازتان پرداخت کنید، این نکته را بدانید که امکان بردن حیوان داخل کابین هواپیما ممنوع است و شما بعد از اتمام سفر و رسیدن به فرودگاه کیش، حیوان خود را از پسنل ایرلاین و فرودگاه در سالن چمدان دریافت می کنید.

حمل حیوان با هواپیمایی ایران ایر

شرکت‌هایی هواپیمایی اجازه حمل حیوانات خانگی را می‌دهند، اما نباید تصور کنید که می‌توانید پرنده یا سگ‌تان را در جای مخصوص خود داخل کابین ببرید و در طول پرواز کنار خودتان داشته باشید. ورود حیوانات خانگی و پرندگان به داخل کابین هواپیماهای ایران ممنوع است. بنابراین اگر می‌خواهید حیوان خانگی یا پرنده‌تان را با خودتان به سفر ببرید باید برای حمل آن از دفاتر فروش بلیط جا رزرو کنید و تایید هواپیمایی مورد نظر را بگیرید. حمل سگ با ایران ایر

حمل حیوان هواپیمایی زاگرس

در هواپیمایی زاگرس حمل حیوان ها به داخل کابین مجاز نیست و باید حیوان خانگی خود را در قفس به مسئولین خدمات بار تحویل دهید. همچنین باید به مقصد توجه داشته باشید زیرا بعضی کشورها حیوانات را فقط از طریق کارگو می پذیرند.

حمل سگ با پرواز قشم ایر

برای حمل سگ با پرواز قشم ایر تمام مسافرین می توانند حیوان خانگی خود را بعنوان بار اضافه (نه اضافه بار عادی مسافر) فقط با خدمات بار قشم ایر نه با همان پرواز حمل کنند.توجه داشته باشید که برای ارسال حیوانات خود باید گواهی سلامت حیوان و شناسنامه اش را همراه داشته باشید.

قوانین حمل سگ در ایرلاین آتا

در صورتی که بلیط هواپیمایی آتا خریداری کرده اید می توانید سگ و یا پرنده خود را با هواپیما حمل کنید. البته امکان حمل حیوان با هواپیمای امبرائر این شرکت وجود ندارد. شما باید حدود دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و شناسنامه و کارت واکسیناسیون سگ را به مسئول مربوطه ارائه دهید.

قوانین حمل سگ با هواپیما ایران ایرتور

با توجه به بخش نامه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، در صورت حمل سگ یا هر حیوان خانگی دیگر با هواپیما می بایست به ازای هر کیلوگرم مبلغ 50 هزار تومان به همراه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شرکت پرداخت کنید.
در صورتی که وزن سگ شما به همراه قفس کمتر از 5 کیلوگرم باشد، به میزان همان 5 کیلو محاسبه می شود.
حمل سگ با هواپیما ایران ایرتور تنها در قسمت بار هواپیما امکان پذیر است.

حمل حیوان با هواپیمایی وارش

مسافران می‌توانند سگ، گربه و انواع پرنده‌ها را حمل کنند و لازم است هرکدام از آن‌ها داخل قفس با استاندارد‌های معلوم قرار بگیرند و  باید آن را به بخش بار تحویل دهید.

حمل حیوان با هواپیمایی آسمان

تنها حیوانات خانگی شامل گربه، سگ، همستر، سنجاب، خرگوش و پرندگان کوچک قابل پذیرش می باشند.
حیواناتی که برای حمل هوایی قابل پذیرش نمی باشند شامل حیواناتی که سن آنها کمتر از 3 ماه یا 12 هفته باشد. نوزاد حیوان كه هنوز از شیر مادر تغذیه می کند. حیوانات باردار. حیوانات ترسو، ضعیف یا ظریف. حیواناتی که نمی توان آنها را برای مدتی در ظرف حمل نگهداری نمود. حیوانات حساس به تغییرات دمایی. حیواناتی که طی 48 ساعت قبل از پرواز زایمان داشته اند. حیواناتی که دارای زخم یا جراحت باشند. حیوانات غیر اهلی. حیواناتی که از خود بوی بد تولید می نمایند. پرندگان شکاری. حیواناتی که به لحاظ سلامت در شرایط مطلوبی نمی باشند. حیواناتی که وزن آنها بیش از 14 کیلو گرم باشد.
مدارك مربوط به سلامت و بهداشت و گواهی واکسیناسیون حیوان باید همراه حیوان ارائه شود.
ظرف حمل حیوان باید استاندارد و متناسب با نوع و گونه حیوان باشد.

خرید بلیط هواپیما برای سگ

تهیه بلیط هواپیما برای سگ به صورت آنلاین امکان پذیر نبوده و به منظور حمل سگ با هواپیما باید با حضور در فرودگاه، حیوان را به صورت بار اضافه به مقصد ببرید. پس از اینکه بلیط هواپیما برای خود خریداری کردید باید دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و با تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه آن، سگ خود را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. همچنین امکان ارسال سگ با هواپیما به صورت انفرادی نیز وجود دارد که باید با حضور در فرودگاه پس از پرداخت هزینه و مشخص کردن فرد گیرنده در مقصد، نسبت به این کار اقدام نمایید.

هزینه بلیط هواپیما برای سگ

برای اکثر ایرلاین های داخلی و خارجی هزینه بلیط هواپیما برای سگ از فرمول زیر محاسبه می شود.

(وزن سگ + وزن قفس) × 2

البته این وزن نباید از میزان مشخصی تجاوز کند. در صورتی که وزن این حیوان از 10 کیلوگرم بیشتر شود، مجاز به حمل سگ در قسمت بار هواپیما نخواهید بود.

هزینه بلیط هواپیما برای پرندگان

وزن کامل پرنده به همراه قفس × 04 = (…….kg) مقدار اضافه بار مسیر

حمل عروس هلندی با هواپیما

درخواست‌های زیادی برای حمل عروس هلندی با هواپیما از دفاتر خدمات مسافرتی و ایرلاین‌های داخلی و خارجی می شود، بعد از دریافت پاسپورت برای عروس هلندی باید هزینه حمل عروس هلندی با هواپیما که با فرمول زیر محاسبه می شود را پرداخت کنید :

وزن عروس هلندی + وزن قفس * ۴

شرایط حمل حیوان با ایرلاین ها

تحقیق و بررسی: قبل از شروع هر سفری، لازم است که جزئیات مربوط به شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما را به دقت بررسی کنید. هر شرکت هواپیمایی ممکن است الزامات متفاوتی داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرید و از شرایط خاصی که برای حمل حیوانات تعیین شده است، مطلع شوید.

رزرو مسیر مناسب: در صورتی که قصد حمل حیوان خانگی با هواپیما را دارید، بهتر است مسیری را انتخاب کنید که توسط شرکت هواپیمایی‌ها برای حمل حیوانات قبول شده است. همچنین، مطمئن شوید که هواپیمایی انتخابی در مقصد نیز با حمل حیوانات سازگاری دارد.

معاینه و سلامت حیوان: قبل از سفر، حیوان خانگی شما باید توسط یک دامپزشک بررسی شود تا از سلامت عمومی آن اطمینان حاصل شود. در صورت لزوم، می‌توانید از دامپزشک گواهی سلامتی دریافت کنید که نشان دهنده وضعیت سلامت حیوان می‌باشد.

قفس حمل مناسب: استفاده از قفس یا جعبه حمل مناسب برای حیوان خانگی شما بسیار مهم است. قفس باید از جنس محکم و ایمن بوده و به اندازه کافی بزرگ باشد تا حیوان بتواند در آن جابجا شود. همچنین، قفس باید دارای وسایل امنیتی مانند قفل یا سنسورهای نظارتی باشد.

مدارک مورد نیاز: برخی از مدارکی که ممکن است برای حمل حیوان خانگی به هواپیما نیاز داشته باشید عبارتند از: گواهی سلامت، گذرنامه سلامت، گواهی واکسیناسیون و هر گونه مدارک مورد نیاز شرکت هواپیمایی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا