ایرلاین های ایرانایرلاین ها

خرید بلیط هواپیما تابان ایر Taban Air با مناسب ترین قیمت

شرکت هواپیمایی تابان با نام تابان ایر توسط خلبان اصغر عبدالله‌پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر در سال 1384 تاسیس شد و اولین پرواز خود را در سال 1385 انجام داد. کد یاتا این شرکت هواپیمایی HH است. مقر اصلی شرکت هواپیمایی تابان در مشهد قرار دارد و فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در مشهد قطب اصلی این شرکت هواپیمایی هستند. از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران می‌توان به عنوان قطب دوم هواپیمایی تابان یاد کرد. شرکت هواپیمایی تابان از لحاظ امنیت سفر و کیفیت امکانات و خدمات در رتبه بالایی قرار دارد و در میان شرکت های هواپیمایی خصوصی عملکرد بهتری دارد.

خرید بلیط هواپیما تابان Taban Air

خرید بلیط هواپیما تابان از گلبال تندیس آسمان بسیار راحت است؛ کافی است مبدأ، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافرا را وارد کنید و روی دکمه «جستجو» کلیک کنید. حال در صفحه روبه‌رویتان، لیستی از تمام پروازهای موجود در مسیر مدنظرتان مشاهده می‌کنید. اکنون از فیلترهای سمت راست صفحه، ایرلاین مدنظر، یعنی تابان را انتخاب کنید تا تمام پروازهای موجود تابان در مسیر دلخواهتان را ببینید. بلیط خود را متناسب با شرایط و بودجه‌تان انتخاب و خریدتان را نهایی کنید. تابان آماده خدمت‌گزاری به شما مسافران گرامی است.امکان استعلام بلیط هواپیما تابان با کد ملی برای بلیط های سیستمی مشکلی ندارد. شما می‌توانید برای استعلام بلیط هواپیما تابان به صفحه این هواپیمایی یا سایت هواپیمایی کشور مراجعه کنید، گزینه اعتبارسنجی بلیط را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. به این شکل می‌توانید استعلام بلیط هواپیما تابان خود را داشته باشید.

قیمت بلیط هواپیما تابان

قیمت بلیط هواپیما تابان به عوامل متعددی نظیر طول مسیر، کلاس نرخی، زمان سفر و … بستگی دارد. البته همانطور که پیش‌تر اشاره شد، قیمت بلیط هواپیما تابان چندان گران نیست. برای اطلاع از قیمت روز بلیط، مبدا و مقصد مورد نظر خود را در سایت گلبال تندیس جستجو کنید. در گلبال تندیس در کم‌ترین زمان می‌توانید به لیستی از ارزان‌ ترین پروازهای تابان و دیگر ایرلاین‌ها و همچنین اطلاعات پرواز هواپیمایی تابان دسترسی داشته و به آسانی بلیط هواپیما مورد نظر خود را خریداری کنید. و از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته آنلاین برخوردار شوید.

خرید بلیط هواپیما تابان ایر Taban Air

بلیط چارتر هواپیمایی تابان

برای پیدا کردن بلیط چارتر هواپیمایی تابان، مسیر ساده‌ای پیش روی شماست. در واقع همان مراحل خرید را پیش می‌روید، پس از اینکه لیست پروازهای تابان را مشاهده کردید، این بار از یک فیلتر دیگر استفاده کنید. کافی است در نوع بلیط، گزینه چارتر را انتخاب کنید. حالا از میان گزینه‌های موجود بلیط چارتر مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

بلیط سیستمی هواپیمایی تابان

اما اگر انتخاب‌تان بلیط سیستمی هواپیمایی تابان است، به جای انتخاب گزینه چارتر در نوع بلیط، گزینه سیستمی را انتخاب کنید. این بار لیست پروازهای سیستمی هواپیمایی تابان برای شما به نمایش درمی‌آید. با تکمیل اطلاعات و پرداخت آنلاین، خریدتان را به پایان برسانید.

بلیط لحظه آخری هواپیمایی تابان

اگر به دنبال سفری ارزان هستید، بلیط لحظه آخری هواپیمایی تابان پاسخگوی شما خواهد بود. بلیط لحظه آخری، بلیط چارتری است که تا زمان نزدیک به پرواز فروخته نشده است. بنابراین قیمت آن کاهش می‌یابد تا مسافران ترغیب به خرید شوند.

خرید بلیط تابان ارزان

اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیمایی را دارید برای اینکه بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید بلیط های چارتر و لحظه آخری قیمت پایین تری دارند و همچنین در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیل می توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید.

صدور کارت پرواز آنلاین شرکت هواپیمایی تابان ایر

در حال حاضر امکان صدور کارت پرواز برای پروازهای شرکت هواپیمایی تابان ایر وجود ندارد. کارت پرواز در فرودگاه صادر می شود. توصیه می شود دو ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا برای دریافت کارت پرواز زمان کافی داشته باشید. کارت پرواز در کانتر چک این صادر می شود و اطلاعات پرواز از قبیل شماره پرواز، شماره صندلی و ساعت پرواز بر روی آن نوشته شده است. در زمان عبور از گیت و هنگامی که سوار بر هواپیما می شوید کارت پرواز را در دسترس قرار دهید تا کارکنان فرودگاه و مهمانداران شما را راهنمایی کنند.

بلیط هواپیما تابان ایر

کلاس های پروازی هواپیمایی تابان ایر

پروازهای شرکت هواپیمایی تابان تنها در کلاس اکونومی یا اقتصادی انجام می شود. امکانات موجود در این کلاس پروازی در حد معمول بوده و با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد. مهمانداران شرایط آرام و ایمنی را برای مسافران فراهم می نمایند تا سفر لذت بخشی را در طول پرواز تجربه کنند. پذیرایی در هواپیما بر اساس زمان پرواز انجام می شود، وعده های اصلی شامل مواد غذایی حجیم و قندی است و یک میان وعده نیز در طول سفر به مسافران داده می شود. در داخل کابین امکاناتی از قبیل شارژ وجود ندارد، لذا توصیه می شود پیش از سوار شدن بر هواپیما دستگاه های الکترونیک خود از جمله لپ تاپ و تبلت را شارژ کنید تا در طول پرواز بتوانید از دستگاه های خود استفاده کنید.

ناوگان هواپیمایی تابان

در حال حاضر، تعداد 9 فروند هواپیما در ناوگان هوایی تابان در شرایط پرواز هستند که از جمله آن‌ها می‌توان ناوگان‌های زیر را نام برد:

  • 1 فروند بوئینگ 737 با ظرفیت 168 نفر
  • 1 فروند ایرباس اِی310 با ظرفیت 245 نفر
  • 1 فروند RJ-85 با ظرفیت 83 نفر
  • 6 فروند مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۸ و ام‌دی-۸۳ با ظرفیت 165 نفر

ناوگان هواپیمایی تابان ایر

پروازهای داخلی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان در طول هفته پروازهای زیادی را به بیشتر شهرهای ایران در برنامه پروازی خود دارد. اگر قصد سفر با پرواز تابان را دارید مسیر پروازی مورد نظر خود را از لیست پروازهای داخلی تابان انتخاب کنید و سپس با تعیین تاریخ رفت و برگشت خود، می توانید لیستی از پروازهای هواپیمایی تابان را به ترتیب از ارزانترین بلیط هواپیما مشاهده نمایید. پروازهای داخلی هواپیمایی تابان شامل پروازهای لحظه آخری تابان، پروازهای چارتری تابان، پروازهای ارزان تابان و پروازهای سیستمی تابان می باشد. بلیط مسیرهای داخلی هواپیمایی تابان که می توانید از آژانس هواپیمایی گلبال تندیس خریداری نمایید عبارتند از :

 

پروازهای خارجی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان علاوه بر پروازهای داخلی، در ایام هفته به طور منظم پروازهایی به مقاصد خارجی نیز در برنامه پروازی خود دارد. مقاصد خارجی پروازهای هواپیمایی تابان برخی از شهرهای آسیایی و خاورمیانه را شامل می شود. بلیط مسیرهای خارجی هواپیمایی تابان که می توانید از آژانس هواپیمایی گلبال تندیس خریداری نمایید عبارتند از :

 

جریمه کنسلی بلیط هواپیما تابان

برای اطلاع از جریمه کنسلی بلیط تابان باید به جزییات درج شده روی بلیط توجه کنید و در صورتی که سوالی در خصوص رزرو و یا استرداد بلیط هواپیمای خود دارید، تنها کافی است با شماره 02122008882 تماس بگیرید.

شناسه نرخی از زمان صدور تا 20دقیقه پس از آن (قبل از 3ساعت مانده به پرواز) از زمان صدور بلیت تا 12ظهر 3 روزقبل از پرواز از12 ظهر 3روز قبل از پرواز تا 12ظهر 1روز قبل از پرواز از 12ظهر 1روز قبل از پرواز تا 3ساعت قبل از پرواز از 3ساعت قبل از پرواز تا بعداز پرواز(no show)
YY-YR-YV-YZ-YL-YM-YA-YI-YP-YF-YK-YD-YN-YB-YW-YJ-YS-YO-YQ-YE-YU 0 %20 %30 %40 %50
Y-R-V-Z-L-M-A-I-P-F-K 0 %20 %30 %50 %60
D-N-B-W-J-S-O-Q-E-U 0 %100 %100 %100 %100

استرداد در مسیرهای قشم- کیش- چابهار در محدوده زمانNo show با جریمه 100% محاسبه میگردد.

بار مجاز هواپیمایی تابان

مقدار بار مجاز قابل حمل به داخل کابین در پروازهای تابان ۵ کیلوگرم است و مقدار بار مجاز در قسمت بار در پروازهای داخلی ۲۰ کیلوگرم و پروازهای خارجی ۳۰ کیلوگرم است. در صورت اضافه بار در هنگام سفرتان با ایرلاین تابان به ازای هر کیلوگرم، ۱.۵٪ نرخ تمام بهای بلیط در همان مسیر دریافت خواهد شد.

 کیفیت هواپیمایی تابان

با آرامش در اوج” عبارتی است که بیانگر شعار شرکت هوایی تابان است. این شعار را اگر تابان سرلوحه‌ی خود در عمل قرار دهد، آنگاه می‌توان انتظار بالایی را از کیفیت هواپیمایی تابان داشت. یکی از مزایای این متن هم این است که به بررسی این ایرلاین می‌پردازد و ممکن است اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با ما باشید تا با تابان ایرلاین بیش‌تر آشنا شویم و از میزان کیفیت هواپیمایی تابان آگاهی بیش‌تری کسب کنیم. همچنین مورد بعدی که باید در تعیین کیفیت هواپیمایی تابان بایستی به آن توجه شود، قیمت پروازهای خارجی تابان است. چرا که باید ارزیابی کرد که آیا به اصطلاح هزینه‌ی این بلیط ها به فایده‌اش می‌ارزد یا خیر.

 کیفیت هواپیمایی تابان
کیفیت هواپیمایی تابان – داخل هواپیما تابان

کترینگ هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان همیشه در امور مربوط به خدمات کترینگ خود به مسافران حساس بوده و بهترین غذاهای ایرانی و نوشیدنی های خنک را در اختیار مسافران قرار داده است. مسافران می توانند در حین پرواز حتی درخواست غذای رژیمی خود را داشته باشند و در صورتی امکان برای آنها فراهم خواهد شد. بهترین نوع غذاها را می توانید در پروازهای این شرکت مشاهده کنید.

لوگوی هواپیمایی تابان

لوگوی هواپیمایی تابان از دو رنگ نارنجی و آبی تشکیل شده است این رنگ ها نشان دهنده‌ی “آرامش در اوج” و همچنین دایره این لوگو سمبل حرکت، کمال و یکپارچگی می باشد. بیشتر لوگوهای شرکت‌های هواپیمایی متشکل از بال یا پرنده است اما ایرلاین تابان، از این قاعده مستثنی است و دارای نمادی خاص می باشد.

ایرلاین تابان

قوانین پرواز با هواپیمایی تابان

اگر پروازی که با هواپیمایی تابان رزرو کرده‌اید، در مسیرهای داخلی باشد، می بایست حداقل ۲ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید. در مورد پروازهای بین المللی نیز لازم است برای انجام مراحل سوار شدن به هواپیما ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز خود را به فرودگاه برسانید. گیت پرواز در پروازهای داخلی ۳۰ دقیقه قبل و در پروازهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از زمان پرواز بسته خواهد شد و پس از این مدت مسافر حق سوار شدن به هواپیما را ندارد.

محدودیت های مسافرتی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان ایر مانند بسیاری از ایرلاین‌های دیگر از قوانین سازمان هوایی جهانی یاتا پیروی می‌کند. این قوانین امر می‌کند که ورود وسایلی مانند:

  •  انواع مواد آتش زا، منفجره که اشتعال سریع دارند
  • انواع كپسول و اسپری های شيميایی تحت فشار مانند گاز اشك آور و بيهوش كننده
  •  انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسيد، سركه

به تمام هواپیماهای این ایرلاین ممنوع می‌باشد. علاوه بر این، مسئولیت نگهداری از وسایل قیمتی و ارزشمندی همچون زیورآلات، پول و جواهرات به عهده مسافر بوده و ایرلاین هیچ مسئولیتی را عهده‌دار نیست.

همچنین لازم است اشاره کنیم که پذیرش بانوان باردار در پروازهای این شرکت تنها تحت شرایطی خاص امکان پذیر است. این امکان برای پروازهای داخلی تنها در صورت ارائه گواهی معتبر پزشکی برای خانم هایی که تا هفته ۳۲ بارداری قرار دارند، مقدور می‌باشد و در پروازهای خارجی وضعیت این دسته از بانوان باید به تایید پزشک مخصوص شرکت هواپیمایی تابان نیز برسد. در غیر اینصورت از ورود بانوان بارداری که گواهی پزشکی هواپیمایی را تهیه نکرده باشند، ممانعت به عمل می‌آید.

 قوانین حمل موجودات زنده در هواپیما تابان

حمل موجود زنده درقفس جزء بار مجاز مسافر قرار ندارد. هر مسافر درصورت حمل موجود زنده حتی درصورت نداشتن بار مجاز رایگان موظف است که هزینه جهت کرایه حمل حیوان را پرداخت کند. پس از احراز تمامی شرایط نرخ اضافه بار معمول مسیر به صورت ذیل محاسبه و اخذ شود. در هیچ شرایطی پرندگان وتخم آنها در کابین مسافری قرار نخواهند گرفت. برای محاسبه وزن بار موجودات زنده از روش زیر استفاده خواهد شد:

پرندگان = وزن کامل پرنده به همراه قفس × 4

حیوانات اهلی = وزن کامل حیوان به همراه قفس ×2

سوانح و حوادث شرکت هواپیمایی تابان

یکی دیگر از مواردی که بعضا برای برخی مخاطبان مهم است حادثه‌هایی است که برای ایرلاین مد نظر آن‌ها پیش آمده است. شابد اهمیت این موضوع بدین خاطر است که مسافران می‌خواهند سوابق ایرلاین‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنند و درنهایت ایرلاین‌ها با روایت آمار از نظر امنیت با هم مقایسه کنند. گاهی باید اجازه داد تا آمار و داده‌ها صحبت کنند. در این جا برخی حوادث را که متاسفانه برای شرکت تابان پیش آمده‌اند خدمت شما عزیزان اعلام می‌کنیم:

یک فروند هواپیمای توپولوف در سال 1388 که از آبادان عازم مشهد بود که متاسفانه در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد. داخل هواپیما و موتورها به کل سوخت و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش‌سوزی جدا شد. این حادثه ۴۷ مصدوم داشت ولی خوشبختانه تلفات منجر به فوت نداشت. این جدی‌ترین حادثه‌ای بوده که در این 14 ساله برای هواپیمایی تابان رخ داده است. البته حوادث دیگری نیز برای این ایرلاین پیش آمده که جزئی و مختصر بوده‌اند.

مثلا در سال ۱۳۹۴، پروازی که از تهران به سمت نجف می‌رفت، پس از حدود یک ساعت و نیم پرواز به دلیل نقص فنی به وجود آمده مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد. چندین بار دیگر اتفاقاتی کم و بیش مشابه مورد قبل برای تابان رخ داده است. این اتفاقات ریز یک بار 90 در سال، دوبار در سال 94، سه بار در سال 96 و یک بار در سال 98 رخ داده2اند که خوشبختانه در همه‌ی آن‌ها فرودگاه بازگشت و فرود موفقی را داشته است. به نظر کارنامه‌ی امنیت پرواز این ایرلاین طبیعی است و در حد متوسطی از امنیت قرار دارد.

دفتر مرکزی فروش هواپیمایی تابان در تهران

آدرس: تهران، بلوار فردوس غرب، خیابان سازمان برنامه مرکزی، خیابان 17 مرکزی، نبش باکری، پلاک 505، کدپستی: 1483713519
شماره تلفن هواپیمایی تابان تهران: 4854 – 021
پشتیبانی: 40441214 – 021
فکس: 40441295 – 021
ارسال پیامک: 300074931
سایت شرکت هواپیمایی تابان: https://taban.aero

دفتر شرکت هواپیمایی تابان در جزیره کیش

آدرس: جزیره کیش، فرودگاه کیش، دفتر ایستگاه شرکت هواپیمایی تابان

دفتر فروش هواپیمایی تابان در فرودگاه مهر آباد

تلفن: 02166073550

دفتر فروش هواپیمایی تابان در مشهد

تلفن: 05138451636 تا 40

دفتر فروش هواپیمایی تابان در اصفهان

تلفن: 03135275255

دفتر فروش هواپیمایی تابان در اهواز

تلفن: 06134447526

دفتر فروش هواپیمایی تابان در شیراز

تلفن: 07137220609

دفتر فروش هواپیمایی تابان در خرم آباد

تلفن: 06633439148

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا