ایرلاین های ایراندانستنی های سفر

خرید بلیط هواپیما آتا ATA Airlines (معرفی، قیمت بلیط، قوانین و کنسلی)

شرکت هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا در سال 1388 در تبریز تاسیس شد. اولین پرواز هواپیمایی آتا در 10 دی 1388 از مبدا تبریز به مشهد مقدس انجام شد. قطب پروازی ایرلاین آتا فرودگاه بین المللی تبریز، فرودگاه مهرآباد تهران و هاشمی نژاد مشهد است. ناوگان هواپیمایی آتا شامل 16 فروند هواپیما است که سه فروند ایرباس 320، هشت فروند MD-83، دو فروند بوئینگ 737 و سه فروند EMB-145 است.
ترمینال ایرلاین هواپیمایی آتا در فرودگاه مهرآباد، ترمینال شماره 2 است. مدیر عامل شرکت هواپیمایی آتا یونس دقیق‌کیا و مالک و سهامدار اصلی این شرکت، محمدرضا زنوزی مطلق است. در ادامه شما را با نحوه خرید بلیط هواپیما آتا ، قوانین و شرایط کنسلی، لیست پروازها و برنامه های پرواز هواپیما آتا آشنا می کنیم. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02122008882 تماس بگیرید تا کارشناسان گلبال تندیس شما را درخصوص بلیط هواپیما، هتل و یا تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

خرید بلیط هواپیما آتا

خرید بلیط هواپیما آتا ATA Airlines

گلبال تندیس بلیط هواپیماهای ایرلاین آتا را برای تمام مقاصد خارجی و داخلی از جمله پرواز هواپیمایی آتا تبریز، هواپیمایی آتا ارومیه و اردبیل پوشش داده است. برای خرید آنلاین بلیط پرواز آتا، کافیست سه حرف اول نام شهر مبدأ و سه حرف ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز، وارد نموده و تاریخ رفت و برگشت خود را تعیین نمایید. با مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از فشردن دکمه جستجوی پرواز، لیست کاملی از پروازهای آتا برای مسیر مورد نظر شما به نمایش در می آید. می توانید اطمینان داشته باشید که در لیست پروازهای آتا ، انواع بلیط ارزان آتا و بلیط لحظه آخری آتا نیز برای شما نمایش داده می شود . شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های موجود ، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نموده و به راحتی رزرو بلیط آتا را در کوتاهترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید و با ایرلاین مورد علاقه خود سفر کنید.

خرید بلیط هواپیما آتا ATA Airlines

بلیط چارتر هواپیمایی آتا

یکی از روش‌ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما ، خرید بلیط چارتر است. بلیط چارتر هواپیمایی آتا را به راحتی و با خیال آسوده می‌توانید بخرید. کافی است پس از پیدا کردن پروازهای آتا، گزینه چارتر را نیز انتخاب کنید تا این بار پروازهای چارتر آتا را ببینید.

بلیط سیستمی هواپیمایی آتا

اما همیشه هم بلیط چارتر به‌صرفه‌ترین انتخاب نیست. مثلا در ایام پرسفر سال، ممکن است بلیط چارتر هم قیمت با بلیط سیستمی باشد. حال اگر این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که قیمت بلیط چارتر برای کودکان و بزرگسالان یکسان است در حالی که بلیط سیستمی کودکان ارزان‌تر است، به این نتیجه می‌رسید که بلیطتان را سیستمی بخرید. بلیط سیستمی هواپیمایی آتا را هم مانند چارتر می‌توانید بخرید با این تفاوت که باید گزینه سیستمی را انتخاب کنید.

بلیط لحظه آخری هواپیمایی آتا

بلیط لحظه آخری هواپیمایی آتا گزینه‌ای ارزان برای کاهش هزینه‌های سفر است. اگر می‌خواهید بلیط لحظه آخری بخرید، باید از آماده بودن شرایط سفر مطمئن باشید زیرا زمان پرواز لحظه آخری عموما نزدیک به زمان خرید است و فرصت زیادی ندارید.

بلیط ارزان هواپیمایی آتا

کسانی که می‌خواهند هزینه سفر را کاهش دهند، احتمالا دنبال بلیط ارزان هواپیمایی آتا هم می‌گردند. به غیر از بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری، شیوه دیگری هم برای خرید بلیط ارزان هواپیمایی آتا وجود دارد و آن هم خرید در زمان‌های کم‌سفر یا روزهای وسط هفته است.

پروازهای بین المللی هواپیمایی آتا

بحرین (فرودگاه بین المللی بحرین)، گرجستان (تفلیس – فرودگاه بین المللی تفلیس و باتومی – فرودگاه بین المللی باتومی)، عراق (بغداد – فرودگاه بین المللی بغداد و نجف – فرودگاه بین المللی نجف)، ترکیه (استانبول – فرودگاه بین المللی آتاترک)، کویت (کویت – فرودگاه بین المللی کویت) و عربستان سعودی (دمام – فرودگاه بین المللی ملک فهد).

پروازهای داخلی هواپیمایی آتا

اهواز (فرودگاه بین المللی اهواز)، اردبیل (فرودگاه اردبیل)، بندرعباس (فرودگاه بین المللی بندرعباس)، اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)، مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد)، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی مهرآباد)، جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش)، ارومیه (فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه)، بندر ماهشهر (فرودگاه ماهشهر) و یزد (فرودگاه شهید صدوقی یزد).

تاریخچه هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا در تاریخ 27 آذر 1387 در شهر تبریز تاسیس شد. نخستین پرواز خود را در تاریخ 10 دی 1388،‌ از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مشهد انجام داد و در تاریخ 17 بهمن 1388 با پرواز از تبریز به تهران، رسما آغاز به کار کرد. آتا در زبان ترکی به معنای پدر است و شعار اصلی این شرکت هواپیمایی با هم پرواز می کنیم است. این ایرلاین به عنوان شانزدهمین ایرلاین کشور راه‌اندازی شده است و قطب اصلی آن شهر تبریز است. قطب دیگر این ایرلاین تهران می‌باشد. هواپیمایی آتا در ابتدا کار خود را با 4 فروند هواپیمای مک دانل داگلاس MD-83 با ظرفیت جابجایی 165 مسافر آغاز کرد. در حال حاضر این ایرلاین با 14 فروند هواپیما به کار خود ادامه می‌دهد. از مهم‌ترین مقاصد پروازی بین‌المللی آتا می‌توان به بحرین، گرجستان، عراق، ترکیه، کویت و عربستان اشاره کرد. همچنین برخی از پروازهای داخلی این ایرلاین از تبریز به مقصد مشهد، کیش، اهواز، ارومیه، اردبیل، شیراز، بندرعباس، قشم می‌باشد و پروازهایی نیز از شهرهای‌ اردبیل، مشهد، شیراز، کیش و ارومیه دارد. هواپیمایی آتا علاوه بر همواره در حال توسعه و رشد می‌باشد.

این شرکت هوایی علاوه بر جذب 120 مهماندار و سرمهماندار، 35 خلبان و کمک خلبان ایرانی را برای گذراندن دوره‌های آموزشی به کشورهای سوئد،‌ ترکیه،‌ اوکراین و بلغارستان اعزام کرده است. همچنین با بهره‌گیری از مهندسان و تکسنین های آموزش دیده خود همواره در پی تعمیر و نگهداری ناوگان خود است. و اولین ایرلاین ایرانی است که برای نیروهای خود کلاس‌های آموزشی تعمیر و نگهداری مکانیک B1 و B2 برگزار کرده است. از ابتدای کار آتا تا به امروز 12 حادثه برای این ایرلاین به وجود آمده است که خوشبختانه هیچ یک منجر به تلفات جانی نشده است.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا

اکثر هواپیماهای شرکت آتا دارای کلاس های اکونومی هستند که خدمات پذیرایی در این پروازها ارائه می شود و دارای صندلی های مناسبی هستند. هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ دارای دو کلاس بیزینس و اکونومی هستند و پروازهای کلاس بیزینس دارای امکانات راحتی بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا شامل هواپیماهای مختلفی است که هر کدامشان مشخصات خاص خود را دارند؛ ایرباس A320 جزو هواپیماهای کوچک است که از سال ۱۹۸۴ فعالیت دارند و عملکرد و تعمیر و نگهداری این هواپیماها آسان است و مصرف سوختشان نیز کم است. این هواپیمای شرکت هواپیمایی آتا با ۹۶/۳ متر عرض راحتی مسافر را حتی با بار داخل کابین تضمین می کند. این هواپیما در دو کلاس تجاری ۱۲ نفره و اقتصادی ۱۳۸ نفره توانایی حمل ۱۵۰ مسافر را دارد.

a320 شرکت هواپیمایی آتا
هواپیما A320 شرکت هواپیمایی آتا

بوئینگ ۷۳۷ نیز به عنوان هواپیمای مسافربری تک راهرو بوده و دارای ظرفیت ۱۳۰ مسافر را دارد. بوئینگ ۷۳۷ از دو موتور توربوفن در زیر بالهایش برخوردار است طول و ارتفاع این هواپیمای هواپیمایی آتا ایرلاین به ترتیب ۳۰٫۵ و 11.3 متر است. حداکثر می‌تواند 890 کیلوکتر بر ساعت پرواز کند و محدوده‌ی پرواز آن 4700 متری زمین می‌باشد.

هواپیما بوئینگ 737 شرکت آتا
هواپیما بوئینگ 737 شرکت آتا

مک دانل داگلاس ام دی نیز هواپیمای دوموتوره است و برای مسافرت های اکونومی مناسب است و 172 مسافر میتواند جابجا کند.

هواپیما مک‌دانل داگلاس MD-83 شرکت آتا
مک‌دانل داگلاس MD-83 شرکت هواپیمایی آتا

کنسلی بلیط هواپیما آتا| استرداد بلیت هواپیمایی آتا

کنسل کردن بلیط از سوی مسافر در تمامی ایرلاین‌ها مشمول جریمه است که مقدار آن به زمان اقدام مسافر برای این کار بستگی دارد. میزان جریمه‌ی کنسلی بلیط یا تغییر تاریخ بلیط در شرکت آتا به شرح زیر است:

  • تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز: ۲۰ درصد
  • از ۲۴ ساعت تا سه ساعت قبل از پرواز: ۵۰ درصد
  • از سه ساعت پیش از پرواز: ۶۰ درصد

میزان بار مجاز در ایرلاین آتا

یکی از سوالات مهم مسافرین، میزان اندازه بار همراه است. شرکت هواپیمایی آتا قوانین متفاوتی را برای پروازهای داخلی و خارجی خود قرار داده‌است که شامل موارد زیر هستند:

پرواز داخلی: حداکثر میزان بار به ازای هر نفر 20 کیلوگرم

پرواز خارجی: حداکثر میزان بار به ازای هر نفر 30 کیلوگرم

برای نوزادان: میزان بار 10 کیلوگرم است.

بار همراه: هر مسافر 6 کیلوگرم بار همراه می‌تواند به داخل کابین ببرد، البته در ابعاد مشخص و متوسط.

* از جمله وسائل مجاز برای بردن به داخل کابین هواپیما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کالسکه یا هر نوع صندلی مخصوص کودک، چتر، کتاب، جزوه، مجله، روزنامه و…، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری و تمامی وسایل، عصا، کیف دستی کوچک، پتو یا رواندازی کوچک، لپ‌تاپ، تبلت و وسایل جانبی آن‌ها، پالتو، بارانی و کت.

* فشفشه و ترقه، سلاح گرم، سرد و هرگونه وسلیه برنده‌ای آسیب‌زننده، باتری‌های الکتریکی بزرگ، جیوه و یا هر نوع مواد اسیدی، قابل اشتعال، انواع رنگ‌ها، مواد رادیواکتیو، گازها از جمله کالاهای ممنوعه در کیف‌دستی یا چمدان هستند.

* انواع دارو غیراز داروهای رادیواکتیو به میزان حداکثر دو لیتر، کبریت یا فندک‌های کوچک، اسپری یا ادکلن و هر نوع لوازم آرایشی از کالاهای خطرناک اما مجاز برای حمل محسوب می‌شوند.

خدمات پذیرایی و غذای هواپیمایی آتا

یکی از اصولی که باید شرکت های هواپیمایی بر آن پایبند باشند آن است که رفاه و آسایش مسافران را به صورت ویژه فراهم کنند. از این امکانات می توان از سرو غذا در طول سفر یاد کرد. بیشتر شرکت های هواپیمایی معمولا دارای یک کترینگ مخصوص هستند که زیر نظر شرکت هواپیمایی فعالیت نموده و خدمات می دهند. در این کترینگ ها سرویس های غذایی صبحگاهی، میان وعده، نهار و شام وجود دارد. در حال حاضر بیشتر ایرلاین های با کیفیت این امکان را در اختیار مسافران قرار می دهند که خودشان غذای مورد نظرشان را انتخاب کنند با این وجود بیشتر ایرلاین های داخلی ایران این امکان را ندارند و سعی می کنند با توجه به نوع مسافر، امکانات هواپیما، تعداد مسافر، مدت زمان پرواز، ساعت حرکت و مسیر پرواز غذای متناسب را برای مسافران تهیه نمایند.

معمولا ساعت پذیرایی با توجه به زمان پرواز است و حدود زمانی برای هر وعده غذایی به صورت زیر می باشد:

برنامه غذایی وعده صبحانه از ساعت 4 تا 9 است. معمولا در این وعده غذایی در کنار صبحانه چای و قهوه به عنوان نوشیدنی گرم سرو می شود.
برنامه غذایی میان وعده از ساعت 9 تا 11 است. این وعده شامل آبمیوه ، اسنک، کیک یا شیرینی، بادام یا پسته، دسر آماده و یا یک نوع میوه سرو می شود.
برنامه غذایی وعده ناهار از ساعت 11 تا 14:45 است. معمولا با توجه به طول پرواز در پروازهای کوتاه از غذاهای سرد و کم حجم و در پروازهای طولانی از غذاهای گرم استفاده می شود. در کنار غذا از نوشیدنی ها که معمولا آبمیوه های طبیعی است سرو میشود.
برنامه غذایی میان وعده دوم از ساعت 14:45 تا 18 است.
برنامه غذایی وعده شام از ساعت 18 تا 11 است. مانند وعده نهار سرو می شود.
برنامه غذایی میان وعده چهارم از ساعت 12 شب تا 4 صبح می باشد.

شاید بارها شنیده اید و یا تجربه کرده اید که غذاهایی که در هواپیما سرو می شود طعم کاملا متفاوتی دارد و دلیل آن ارتفاع زیاد است که حس بویایی و چشایی شما تحت تاثیر قرار می گیرد. طبق مطالعات انجام شده غذایی که در ارتفاع سرو می شود معمولا نمک و شیرینی کمی دارد. در ادامه این تحقیقات مشخص شد، بیشتر افراد از طعم گوجه فرنگی در ارتفاع بسیار راضی بوده اند به همین دلیل بیشتر ایرلاین ها سعی می کنند در وعده ها غذایی اصلی از گوجه فرنگی استفاده نمایند.

حوادث شرکت هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا از زمان شروع به کار خود، تنها با 5 حادثه مواجه شده که هیچ‌یک از آن‌ها مرگ یا خسارات جبران‌ناپذیر نداشته و این موارد به شرح زیر هستند:
1. پرواز تهران به تبریز در مورخ 25 مهر 1391 به علت نقص فنی، دقایقی پس از پرواز منجر به بازگشت هواپیما به فرودگاه مهرآباد و فرود اضطراری آن شد.
2. پرواز تفلیس به تهران در مورخ 26 شهریور 1392 به علت نقص فنی، دقایقی پس از پرواز منجر به بازگشت هواپیما به فرودگاه بین‌المللی تفلیس شد.
3. پرواز تهران به تبریز در مورخ 10 شهریور 1393 به علت نقص فنی و تکان‌های شدید، دقایقی پس از پرواز منجر به بازگشت هواپیما به فرودگاه مهرآباد با سرعت زیاد شد.
4. پرواز تهران به تبریز در مورخ 9 اسفند 1393 به علت نقص فنی در سامانه هیدرولیک موتور سمت چپ، هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد و بعد از تیک‌آف مجدد هم نتوانست به ادامه پرواز ادامه دهد.
5. پرواز تبریز به تهران در مورخ 27 مرداد 1394 به علت نقص فنی که با صدای انفجار یکی از موتورها همراه بود، در میانه پرواز مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه تبریز شد.

کیفیت هواپیمایی آتا

در کل شرکت هواپیمایی آتا برای یک سفر هوایی می‌ تواند انتخابی مناسب باشد، زیرا این شرکت در حال توسعه است و هدف آن مبنی بر قرار گرفتن در سه شرکت برتر هوایی ایران، آن‌ ها بر این داشته که کیفیت سفرهای خود را افزایش دهند تا رضایت بیشتری از مسافران را کسب کرده و خود را در دل شرکت ‌های برتر هوایی جای دهند.

 

اطلاعات تماس

دفتر فروش هواپیمایی آتا در تبریز

آدرس : تبریز، فرودگاه شهید مدنی – دفتر فروش شرکت هواپیمایی آتا
تلفن : 32613330-041

دفتر مرکزی هواپیمایی آتا در تهران

آدرس : تهران، شهرک اکباتان بلوار شهید نفیسی – نبش کوی یاس-پلاک8
شماره تلفن هواپیمایی آتا تهران : 0214855 داخلی 2138 – 2158
ایمیل : info@ataair.ir

دفتر فروش هواپیمایی آتا در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

تلفن‌ها: 51007601 021  /  55678291 021  /  66073619 021

دفتر فروش هواپیمایی آتا در فرودگاه مهرآباد

آدرس: تهران، فرودگاه مهرآباد

تلفن: 02166073631

پروازهای ورودی آتا در ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

پروازهای خروجی آتا در ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

سایت هواپیمایی آتا

https://www.ataair.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا